اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
این تجمع، نشانگر آن است که حداقل بخشی از جامعه انگلیس حاضر به پذیرش برگزیت نیست.
زاران تن از شهروندان انگلیسی شامگاه سه شنبه و بعد از گذشت پنج روز از رای اکثریت مردم انگلیس به برگزیت، با برگزاری تجمع و راهپیمایی آرام در قلب لندن اعتراض خود را به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، این تجمع در حالی در هوای بارانی شهر لندن برگزار شد که ساعاتی قبل از آن، از سوی برگزار کنندگانش به دلیل ملاحظات امنیتی لغو شده بود.



با این حال حضور گسترده و پرشور اقشار مردم خصوصا جوانان و حمایت گسترده کاربران مجازی در صفحه فیسبوک از این تجمع، نشانگر آن است که حداقل بخشی از جامعه انگلیس حاضر به پذیرش برگزیت نیست.

در صفحه فیس بوک این تجمع آمده است: به دنبال اعلام نتیجه همه پرسی ما احساس کردیم که دیگر صدای ما شنیده نمی شود. ما این تجمع اعتراضی را برپا کردیم تا در فضای عمومی اعتراض ها بیان شود.



شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی، ضمن سر دادن شعارهایی علیه برگزیت، پلاکاردهایی را در دست داشتند که در آن طرفداران برگزیت را 'نژاد پرست' خطاب کرده و خواستار ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا شدند.

شماری از شرکت کنندگان به نشان همبستگی با اتحادیه اروپا، صورتشان را با طرح پرچم اتحادیه اروپا رنگ کرده بودند.



' تیم فارون' رهبر حزب لیبرال دمکرات که در این تجمع اعتراضی حضور داشت در سخنانی، «برگزیت» را «برگشت پذیر» خواند.

وی گفت: در سیاست دو مساله همواره برای من مهم بوده: اینکه اگر شکست خوردم آن را بپذیرم اما هرگز تسلیم نشوم.



فارون تصریح کرد: ما به عنوان یک جامعه باید در کنار هم متحد شویم و برگزیت را معکوس کنیم.
معترضان در ابتدا در میدان ترافالگار جمع شده بودند اما سپس به سمت ساختمان نخست وزیری و میدان پارلمان حرکت کردند و در برابر 'وستمینستر ' شعارهایی را علیه همه پرسی برگزیت سر دادند.

«هیتر گوردون» 31 ساله یکی از شرکت کنندگان در تجمع در سخنانی اظهار داشت: ما اینجا هستیم چون کشورمان خواسته ما را برآورده نکرده است.
وی افزود: اگر دوباره همه پرسی برگزار شود، قطعا نتیجه آن فرق خواهد کرد.

همزمان با این حرکت اعتراضی، تجمعات مشابهی در شهرهای کاردیف، منچستر و آکسفورد برگزار شد.



مردم انگلستان در همه پرسی روز پنجشنبه 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) با 51.9 درصد رای موافق در برابر 48.1 درصد رای مخالف به خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که از طرفداران ماندن کشورش در اتحادیه اروپا بود، به دنبال اعلام نتیجه همه پرسی از سمت خود استعفا داد.

وی روز گذشته در اولین نشست بعد از همه پرسی روز 23 ژوئن گفت که برگزاری همه پرسی دومی در کار نیست و نخست وزیر بعدی ماده 50 پیمان لیسبون که ناظر بر روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا است را فعال خواهد کرد.



در همین حال پس از گذشت تنها پنج روز از برگزاری همه‌پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا و پیروزی شوک‌آور حامیان برگزیت، تاکنون بیش از 4میلیون انگلیسی با امضای توماری، خواستار برگزاری‌ مجدد این‌همه پرسی شده‌اند.

براساس آخرین آمار منتشرشده در تارنمای مجلس عوام انگلیس، تا شامگاه روز سه شنبه 4 میلیون و 7 هزار نفر تومار درخواست همه‌پرسی مجدد، را امضاء کرده‌اند و این رقم همچنان در حال افزایش است.

براساس رویه قانونی، اگر شمار امضاهای یک تومار از 10 هزار نفر بیشتر شود دولت انگلیس بایستی به آن پاسخ گوید و اگر از 100 هزار نفر بیش‌تر شود، درخواست مطرح‌شده در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته خواهد شد.

انتظار می‌رود که مجلس عوام انگلیس این تومار را در دستور نشست هفتگی‌اش قرار دهد هر چند کامرون در نشست روز دوشنبه گذشته در پاسخ به سئوال یکی از نمانیدگان پارلمان در این خصوص گفت که دولتش قصد برگزاری همه پرسی مجدد ندارد و به نتیجه همه پرسی 23 ژوئن احترام می گذارد.

در این تومار که توسط فردی به نام 'اولیور هیلی' در تارنمای مجلس عوام ایجاد شده، از دولت انگلیس درخواست شده است از آنجا که در همه‌پرسی اخیر کمتر از 75درصد رأی‌دهندگان شرکت کرده‌اند و هیچ‌یک از گزینه‌های ماندن در اتحادیه اروپا یا خروج از آن بیشتر از 60 درصد رأی نیاورده است، باید همه‌پرسی دوباره‌ای برگزار شود

در همین حال 'جرمی هانت'، وزیر بهداشت انگلیس که خود را برای شرکت در انتخابات درون حزبی آماده کرده است، احتمال برگزاری همه پرسی دوم را رد نکرده است.

او می گوید، مردم انگلیس بایستی مفاد توافق شده میان این کشور و اتحادیه اروپا را پیش از خروج کامل از این اتحادیه در قالب همه پرسی دوم اعلام کنند. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار