اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
سرپرست فرمانداری شوشتر در حاشیه بازدید از آثار تاریخی و سازه های جهانی شوشتر از تشکیل کار گروه ویژه برای پیگیری مشکلات این آثار خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، مصطفی سمالی در حاشیه این بازدید از سازه های آبی شوشتر گفت:با همکاری شهرداری، اداره آب و فاضلاب،اداره گاز، میراث فرهنگی ، پایگاه سازه های جهانی و سایر امکانات شهرستان بزودی کار پاکسازی و رفع خطر از آثار تاریخی آغاز می شود.

وی افزود: شوشتر یکی از شهرهای تاریخی و متمدن کشور است و توسعه گردشگری و جذب گردشگر از اولویت های کاری ما در این شهرستان است. وی اظهارکرد: جذب سرمایه گذار، استفاده از انجمن های مردم نهاد و معرفی بیشتر این آثار به کشور و جهان می تواند در این زمینه گره گشا باشد.

سرپرست فرمانداری شوشتر گفت: آثار بی نظیر تاریخی و سازه های آبی جهانی در شوشتر یک فرصت مناسب برای اشتغال و توسعه صنعت گردشگری است. شوشتر با حدود یکصد بنای آبی تاریخی متعلق به دوران مختلف از بی نظیرترین شهرها محسوب می شود که شاهکارهای مهندسی آب در آن به منصه ظهور رسیده از این رو شوشتر را می توان موزه مهندسی آب ایران دانست که مجموعه سازه های آبی آن در سال 1388 به عنوان دهمین اثر کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

مجموعه بی نظیر آبشارها و آسیابهای آبی شوشتر که مجموعه ای به هم پیوسته از پل ها، آسیاب ها، آبشارها و تونل های عظیم هدایت آب را شامل می شوند در دوران هخامنشیان تا ساسانیان، برای بهره گیری بیشتر از آب ساخته شده اند.

شوشتر در فاصله 99 کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار