شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۷

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبادان گفت: دو ملیتی بودن قاتل وکیل آبادانی هیچ‌گونه تأثیری بر حکم وی ندارد.

اصغر مهرنیا اظهار کرد: همان‌طور که وعده داده بودیم قرار است که دادگاه کیفری استان خوزستان را در شهرستان آبادان تشکیل داده و به پرونده قتل وکیل آبادانی پایان دهیم.

وی افزود: مقامات استانی در این زمینه موافقت کرده و تنها در انتظار مجوز تشکیل این دادگاه از سوی رئیس قوه قضاییه هستیم که امیدواریم هر چه سریع‌تر دراین راستا مجوزهای لازم صادر شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبادان در پاسخ به اینکه با توجه به دو ملیتی بودن قاتل امکان تبرئه از حکم قصاص برای وی وجود دارد؟ تصریح کرد: این موضوع به هیچ عنوان نمی‌تواند صدق کند و شایعات مردم تنها به دلیل بی‌اطلاعی آنها از قوانین است.

* قاتل بر اساس قوانین جمهوری اسلامی مجازات می‌شود

وی با تأکید بر اینکه تابعیت مضاعف قاتل وکیل آبادانی تأثیری بر حکم وی ندارد، خاطرنشان کرد: فرد قاتل در مملکت جمهوری اسلامی ایران مرتکب جرم و جنایت شده و بنا به قوانین همین کشور مجازات می‌شود.

مهرنیا ادامه داد: طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، برای قتل حکم قصاص پیش‌بینی می‌شود و در مورد قاتل وکیل آبادانی نیز هیچ موردی از جنون مشاهده و گزارش نشده است.

وی در پاسخ به اینکه دلیل اصلی قتل به روشنی کشف شده است یا خیر؟ گفت: فرد قاتل اخیراً با مشکلات مالی رو به رو بوده و با شرایط نامناسب در هتل اقامت داشته است.

* یک‌بار اقدام به خودکشی کرده بود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبادان افزود: زندگی بر این فرد تنگ شده بوده تا جایی که یک‌بار با استفاده از سرنگ مملو از هروئین قصد خودکشی را داشته است.

وی با بیان اینکه بنا به اعتقاد فرد قاتل، مقتول پرونده او را به‌طور کامل پیگیری نکرده و باید حق وکالت را به او برمی‌گردانده است، اضافه کرد: هیچ انگیزه‌‌ای غیر از این برای فرد قاتل وجود نداشته و شایعات شکل گرفته تنها بر اساس فرضیات و حدس و گمان‌های مردم است.

مهرنیا در پایان گفت: تمام مستندات و جزئیات پرونده قاتل وکیل آبادانی تکمیل یافته و تنها در انتظار تشکیل دادگاه کیفری استان در آبادان و صدور حکم هستیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار