شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
یک شاعر و روزنامه‌نگار معتقد است: چون دنیای رسانه‌ای امروز وضعیت شبکه‌ای پیدا کرده بازتعریف مقوله ممیزی امری ضروری است. 

کوروش کرم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: ممیزی زمانی به معنای شنیده نشدن صدای دیگران بود اما امروزه راه‌های زیادی برای شنیده شدن صداها هست که نمی‌توان جلوی آن را گرفت. 

وی افزود: در واقع در دنیای امروز ممیزی تحقیر شده است. این روزنامه‌نگار ادامه داد: ناشری که در سال یک کتاب چاپ می‌کند نباید از ممیزی بنالد. 

کرم‌پور تاکید کرد: در این زمینه ما باید پای صحبت نویسندگان بنشینیم نه ناشران.  کوروش کرم‌پور، شاعر، منتقد ادبی و روزنامه‌نگار، متولد 1355 در آبادان است. دبیر ادبیات ساکن تهران و مدیر مسؤول روزنامه «یادگاری» در استان خوزستان است. اولین کتاب شعر او با نام «ولد زن» در سال 1380 توسط نشر لاجورد منتشر شد که بازتاب متفاوتی در میان شاعران مطرح کشور داشت. 

«صادره از آبادان» دومین مجموعه شعر او بود که شعرهای نو با لهجه آبادانی را دربرمی‌گرفت و ترکیبی از بازیگری ـ شعر بود. 

او مدتی است که درباره مفهومی به نام «شعر مدنی» مسایلی را مطرح کرده و بر این باور است که شعر مدنی تنها سیستم خوانشی است که شعر فارسی را به صورت تبارشناختی مورد بحث قرار می‌دهد و در بسیاری موارد گره‌گشا خواهد بود. 

کرم‌پور چندین مجموعه شعر آماده چاپ دارد که از آن جمله می‌توان به کتابی با عنوان «بیماری ایرانی» اشاره کرد که دربردارنده شعر‌های هست سال اخیر او است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار