اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
مرتضی حمداوی

 بندر ماهشهر یا معشور، وسیع ترین شهر بعد از اهواز در استان خوزستان است. این شهر در نزدیکی خلیج فارس قرار دارد. در حوالی این شهر خورهای زیادی وجود دارد؛ از جمله خور سماعیلی ـ خور غزاله و خور کور.

ماهشهر تنها شهر ایران است که خور از وسط این شهر می گذرد. در تعریف خور آمده است که به بریدگی و شاخه ای از دریا گفته می شود که به خشکی داخل شده است.

و اما مصائب و مشکلات خور کور چه از نظر بهداشتی و چه از نظر فرهنگی بسیار گوناگون اند. برای مثال: منطقه ای جرم خیز است. و عوامل مؤثر در جرم خیزی این منطقه قطعا بیکاری جوانان و مردان آن است. و شایسته است که مسؤلان شهر نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشند.

دومین معضل خورکور وضعیت اسفبار غیر بهداشتی آن است. با اینکه در چند سال گذشته کارهایی در جهت تسطیح و دیوار کشی خور صورت گرفته است، اما به علت اینکه فاضلاب شهر وارد خور می شود و اینکه آب خور جریان ندارد، در روزهای شرجی و تابستان بوی نامطبوع و غیر بهداشتی ساکنان محله خورکور و همچنین منازل نزدیک به آن را اذیت کرده باعث بروز انواع بیماری های پوستی و تنفسی می شود.

تا زمانی که به وسیله ی دستگاه های فشار قوی فاضلاب موجود در خور به طور متناوب تخلیه نشود، این وضعیت ماندگار خواهد بود.

انتظار می رود که مسؤلان شهرداری و شورای شهر، نگاه ویژه ای به این وضعیت داشته باشند. امید است با تلاش مسؤلان و همکاری دیگر گروه ها و سازمان ها، اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
ساخت پارک خوب است اما در این شهر به اندازه کافی پارک وجود دارد. کاش شهرداری ماهشهر به جای هزینه 250 میلیاردی جهت احداث پارک مقداری از این هزینه را جهت ایجاد اشتغال جوانان شهر سرمایه گذاری می کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار