شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
سید خلف موسوی شهردار اهواز خبر داد: طلسم اجرای پروژه های بزرگ عمران شهری در اهواز شکسته شد
اتمام این پروژه ها نشان دهنده این است که با فعالیت جهادی به فرموده امام راحل، می توانیم سد محرومیت را بشکنیم...


شوشان:  شهردار اهواز طی گفت و گویی اتمام عملیات اجرایی پل اصلی روگذر جوادالائمه را نتیجه همدلی و همراهی شورای چهارم و شهرداری اهواز دانست.

سید خلف موسوی پروژه های عمرانی بزرگ را نمایانگر توسعه موزون و پایدار شهری عنوان کرد و گفت: در این دوره از مدیریت شهری با اجرا و بهره برداری از پروژه هایی نظیر تعریض پل سوم، زیرگذر خلیج فارس، دو پارک بانوان و روگذر جوادالائمه؛ طلسم و ترس از اجرای پروژه های بزرگ عمران شهری در اهواز شکسته شد و اتمام این پروژه ها نشان دهنده این است که با فعالیت جهادی به فرموده امام راحل، می توانیم سد محرومیت را بشکنیم.

شهردار اهواز ادامه داد: در هفته دولت امسال راست گرد پروژه جوادالائمه نیز به بهره برداری خواهد رسید، همچنین تلاش می کنیم زیر گذر شریعتی که با رفع مشکل تملک و تاسیسات زیر زمینی دچار تاخیرهای ناخواسته ای شد تا بهمن ماه و یا زودتر افتتاح شود.

موسوی اظهار امیدواری کرد: در پایان سال جاری پل اصلی میدان چهار شیر از مجموعه تقاطع چند سطحی این پروژه به اتمام رسد.

وی ادامه داد: عمليات شکافت کوه گلف در قالب پروژه تقاطع ولایت ادامه دارد و با همکاری خوب عزیزان سپاه، امیدواریم این پروژه را نیز پیش از پایان سال جاری به شهروندان اهوازی تقدیم کنیم.

شهردار اهواز؛ اصلاح قراردادهای خدمات شهری، احداث سرای محله در مناطق هشت گانه، ادامه احداث ده ها مجموعه ورزشی، افزایش کیفیت فضای سبز و رفت و روب شهر و توجه به معیشت کارگران شهرداری را از اولویت های کاری شهرداری عنوان کرد و گفت: در کنار اجرای پروژه های بزرگ عمران شهری نمی توان نسبت به آسیب های اجتماعی و مشکلات فرهنگی شهر بی تفاوت بود.

سید خلف موسوی در ادامه با اشاره به عقب ماندگی های تاریخی و كهنه شهر اهواز در طول دهه های گذشته به دلیل وقوع جنگ تحمیلی هشت ساله و مهاجرت گسترده به این شهر، اظهار داشت: انتظار این است که شاهد تغییر نگاه کلان به مفهوم توسعه در شهر اهواز باشیم، چرا که شهر اهواز در سال های گذشته فرصت رشد و توسعه را از دست داده است و امروز باید با یک جهش در تخصیص اعتبارات و امکانات، عقب ماندگی هایی که شهر اهواز از سایر کلان شهرهای همتراز پیدا کرده را جبران نمود.

شهردار اهواز گفت: صنایع بزرگ، مادر و کلان کشور در شهر اهواز استقرار دارند و این پذیرفته نیست که علاوه بر گردش بیرون استانی چرخه مالی این صنایع، شاهد بی تفاوتی و عدم عمل به مسئولیت های اجتماعی این شرکت ها و صنایع در مقابل وضعیت شهر اهواز باشیم.

موسوی افزود: تا زمانی که بخش خصوصی، مجموعه های دولتی و زیرمجموعه صندوق های بازنشستگی، شرکت های سرمایه گذاری و بانک ها در کنار یکدیگر وارد فضای کار و خدمت در شهر نشوند، چهره شهر اهواز تغییر نمی کند.

وی با استقبال و تقدير از روحيه پرسشگري شهروندان اهوازي، تصریح کرد: امروز مطالبه شهروندان از مدیریت شهری فهرست بلندی از خدمات، عمران شهری، فضای سبز، زیباسازی و حتی رفاه اجتماعی و امنیت عمومی و بهداشت و سرانه های مطالعاتی و تحصیلی و فرهنگی و هنری را در بر می گیرد، اما باید ببینیم چه قدر اختیارات، حدود وظایف و اعتبار به شهرداری برای برداشتن این بار سنگین اعطا شده است.

شهردار اهواز افزود: مدیریت یکپارچه و واحد شهری حلقه مفقوده مدیریت نتیجه بخش در کلان شهرهای ماست که امیدواریم مجلس و دولت در تدوین و تصویب لایحه برنامه ششم توسعه به این امر مهم توجه کنند.

سید خلف موسوی در ادامه؛ گفت: در طرح جامع حمل و نقل شهر اهواز، چند محور بزرگراهي پيش بيني شده است که با توجه به گسترش شهر اهواز در افق و افزایش جمعیت این شهر می بایست پیش بینی های اجرایی و عملیاتی لازم برای تحقق این محورهای بزرگراهی صورت گیرد وگرنه در یک دهه آینده، گره های کور و مساله ترافیک به عنوان یکی از معضلات شهر اهواز مطرح خواهد شد.

شهردار اهواز با بیان این مطلب که با وجود تنگناهای اعتباری و مالی سال های اخیر و در نبود کمک های کلان دولتی امروز در هر گوشه شهر اهواز شاهد اجرای یک پروژه بزرگ عمرانی هستیم؛ از «غير همسطح بودن تقاطع هاي ترافيك زا، عدم وجود دور برگردان يا بريدگي در طول مسير، تردد عرضي عابر پياده صرفاً از طريق پل عابر، طراحي قوس ها و رمپ ها بر اساس سرعت مجاز 80 كيلومتر بر ساعت» به عنوان مهمترين ويژگي محورهاي بزرگراهي در سطح شهرها یاد کرد و گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، در محورهای بزرگراهی ظرفيت تردد به ازاي هر خط تا بيش از 2000 وسيله در ساعت می رسد علاوه بر آن که هيچ گونه تأخيري در طول مسير وجود نداشته و خودروها با حداكثر سرعت مسير خود را طي می نمايند.

موسوی تصریح کرد: در طرح جامع حمل و نقل اهواز، بزرگراه جمهوري به عنوان يك محور شرقي ـ غربي در ضلع جنوبي بافت مركزي شهر اهواز پيش بيني شده كه با اتمام عمليات اجرايي تقاطع غير همسطح ميدان شريعتي، ميدان جوادالائمه و پل ولايت ، اين محور 15 كيلومتري كه از كمربندي غرب آغاز مي  گردد و پس از عبور از خط آهن از طريق پل علوي به بلوار گلستان و سپس بلوار جمهوري مي رسد و در نهايت از طريق بزرگراه سردار هاشمي به جاده ماهشهر و بلوار نفت ختم مي گردد، به يك مسير سرتاسري تبديل خواهد شد.

شهردار اهواز گفت: در حال حاضر بيشترين مشكلات ترافيكي در ميدان دانشگاه،تقاطع روفيش، ميدان شريعتي، ميدان جمهوري و ميدان جواد الائمه مشاهده مي گردد كه عمليات اجرايي ميدان جواد الائمه به اتمام رسيده و زيرگذر شريعتي در حال انجام است و ميدان دانشگاه و تقاطع روفيش بزودي و از طريق سرمايه گذاري بخش خصوصي اجرا خواهند شد.

وی افزود: با اجراي اين پروژه ها كه هزينه اي بالغ بر 60 ميليارد تومان به همراه خواهد داشت، متوسط زمان سفر از غرب تا شمال اهواز، از حدود 40 دقيقه در ساعت اوج ترافيك به كمتر از 25 دقيقه كاهش مي يابد.

سید خلف موسوی با اشاره به تأثير روگذر جوادلائمه در كاهش ترافيك منطقه و عبور بيش از 7000 وسيله نقلیه در يك ساعت از محدوده ميدان جواد الائمه، اظهار داشت: با راه اندازی پل اصلی روگذر جوادالائمه بيش از 40 درصد از كل جريان ترافيك ورودي به محدوده ميدان بصورت غير همسطح عبور نموده و متوسط سرعت تردد در محدوده اين ميدان از حدود 15 كيلومتر بر ساعت به 40 كيلومتر بر ساعت مي رسد.

شهردار اهواز اعلام کرد: با بهره برداری کامل از روگذر جوادالائمه اهواز، سالانه 300 هزار ساعت در زمان سفر شهروندان و بيش از 7000 ليتر در طول روز یعنی2.5 ميليون ليتر در سال در مصرف سوخت شهروندان اهوازي صرفه جويي خواهد شد و اين منافع به غير از ميزان كاهشي است كه در حوادث ترافيكي اين ميدان كه يكي از نقاط حادثه خيز شهر اهواز نيز مي باشد رخ خواهد داد.

موسوی با تاکید بر این مطلب که كليه مراحل طراحي، نظارت و اجراي پروژه توسط مشاوران و پيمانكاران بومي استان انجام شده است، ادامه داد: روگذر جوادالائمه با طول 1060 متر طولانی ترین روگذر حال حاضر در شهر اهواز می باشد.

وی وجود تاسیسات زیر زمینی آب، فاضلاب، فیبر نوری و خطوط انتقال انرژی در مسیر پروژه های عمرانی و نگاه بخشی برخی دستگاه ها را عامل تاخیرهای به وجود آمده در خصوص عملیات اجرایی این پل عنوان کرد و در پایان گفت: از شهروندان عزیزی که با صبر و شکیبایی خود در زمان اجرای این پروژه که زحماتی را برای آن ها ایجاد کرده است؛ تقدیر و تشکر می نمایم و امیدوارم کام آن ها در آستانه عید سعید فطر به واسطه بهره برداری از این پروژه شیرین شده باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار