شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: طرح حلقه‌های صالحین در استان خوزستان اجرا خواهد شد.

به گزارش شوشان، حجت‌الاسلام علیرضا نیل آبکن امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های مرکز آموزش سپاه ولیعصر(عج) در استان خوزستان اظهار کرد: شجره طیبه صالحین به‌صورت رسمی از سال 88 فعالیت خود را آغاز کرد و پس از گذشت این زمان تاکنون تفاوت‌های زیادی صورت گرفته و سیستم نظارتی آن به‌روز شده است.

وی با اشاره به ساز و کار این حلقه‌ها افزود: هر مجموعه کوچک تا بزرگ دارای یک سرگروه است و سرگروه‌های گروه‌های پایین‌تر با حضور در یک گروه بالاتر و دیدن آموزش در جلسات اقدامات و کارهای لازم را فرا می‌گیرند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه ائمه مساجد مربیانی هستند که سرگروهی‌ها را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: اساتید شجره طیبه صالحین عموما از نمایندگان ولی فقیه در استان بوده و این گروه‌ها دارای تشکیلات نظارتی و دبیرخانه هستند.

نیل‌آبکن با اشاره به اجرای چند ساله طرح جوانه‌های صالحین در مراکز علمی و تحصیلی اضافه کرد: این طرح در قالب برنامه‌های عقیدتی، ورزشی، فرهنگی، بصیرتی و... در پایگاه‌ها به اجرا در می‌آید و در این رابطه کمک هزینه‌هایی نیز پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: برای امسال اعزام 16 هزار نفری جامعه زنان به اردوهای برون استانی در نظر گرفته شده است و در کنار آن کمک هزینه اسکان و غذا را اختصاص خواهیم داد.

نیل‌آبکن با اشاره به اردوهای برون استانی بسیجیان به منزله تفریح گفت: در کنار اردوهای برون استانی، اردوهای درون استانی و به صورت یک روزه نیز در نظر گرفته شده است و نزدیک 100 هزار نفر در آن شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به چاپ نشریات به منظور طرح صالحین و برای 6 قشر خاطرنشان کرد: این نشریات برای سرگروه‌ها، سرمربیان و مربیان به صورت تخصصی چاپ و توزیع خواهد شد.

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه ویژه برنامه‌های طرح یاوران دانش‌آموزی و ولایت دانشجویی به عنوان برنامه‌های آموزشی اجرا خواهد شد عنوان کرد: این‌دوره به‌مدت 10 روز در مشهد برگزار خواهد شد و برنامه‌های عقیدتی، مهارتی، تربیتی و... در آن برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: این طرح به صورت ابتکاری در خوزستان بود و سپس در تمام استان‌های کشور اجرا شد و بر این اساس این طرح در استان خوزستان دارای جایگاه خوبی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار