فرمانداران این سه شهر باید پاسخگو باشند علل ضعیف بودن آمار آنها چیست؟ به چه دلیل دارای کمترین طرح های تصویب شده و یا معرفی شده هستند؟

"> اولتیماتوم استاندار به سه فرماندار / سهل انگاری بانک کشاورزی
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۷

فرمانداران این سه شهر باید پاسخگو باشند علل ضعیف بودن آمار آنها چیست؟ به چه دلیل دارای کمترین طرح های تصویب شده و یا معرفی شده هستند؟

 

استاندار خوزستان در نشست ستاد اجرایی کارگروه کشاورزی که بامحوریت فرمانداران شهرستان ها در محل استانداری خوزستان برگزار شد با ابراز ناراحتی از روند اعطای تسهیلات بانکی به طرح های مصوب شده اظهار داشت: سوال اینجاست طرح های مصوبه که به بانک ها معرفی شده اند چرا به مرحله پرداخت نرسیده اند؟

به گزارش شوشان ، سید جعفر حجازی استاندار خوزستان با اشاره به آمار پایین شهرستان های اندیکا؛ خرمشهر و هفتگل اظهار داشت: فرمانداران این شهرها باید پاسخگو باشند علل ضعیف بودن آمار آنها چیست؟ به چه دلیل دارای کمترین طرح های تصویب شده و یا معرفی شده هستند؟

در این نشست موضوعاتی همچون نداشتن توجیه اقتصادی برخی از طرح ها؛ فقدان بسیاری از پرونده ها در بانک؛ عدم توجه بانک کشاورزی به شرایط جغرافیایی خاص هر شهرستان؛ به روز نبودن اطلاعات کارشناسان بانکی توسط فرمانداران به عنوان موانع موجود در مسیر توسعه کشاورزی طرح شدند.

استاندار خوزستان با تاکید بر سهل انگاری و ساده انگاری بانک کشاورزی نسبت به این طرح ها گفت: بانک کشاورزی باید از شعب خود در بانک ها گزارش دریافت نموده و در جریان ایراداتی که گاه آنها به طور ناصحیح به طرح ها می گیرند باشد به طور مثال هیچ قانونی وجود ندارد که تولید جوجه بومی منحصر به هفتگل یا آبادان است زمانی که دامپزشکی و جهادکشاورزی تایید می نمایند که شهرستان دزفول توانایی و پتانسیل اجرای این طرح را دارد صحبت بانک مبنی بر اینکه این طرح منحصر به هفتگل است هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: مردم نباید معطل بازی های بانکی شوند مخصوصا در شهرستان هایی که دارای شعب بانکی مشترک هستند مثل اندیکا و مسجدسلیمان که به دلیل یک مدرک یا کاغذ بیش از دو هفته تاخیر در روند تکمیل پرونده اتفاق می افتد؟ چرا تکمیل پرونده را به شعبات دیگر نسپرده و برای اعطای تسهیلات به شعبه مرکزی منتقل نمی نمایند تا بعد مسافت باعث دلسردی مردم نشود؟

حجازی در پاسخ به توجیهات رییس بانک کشاورزی خوزستان مبنی بر علل گم شدن پرونده ها اذعان داشت: این ساده ترین و پیش پا افتاده ترین دلیل ممکن است که به علت مشترک بودن شعبه تکمیل پرونده های اندیکا و مسجد سلیمان این پرونده ها مفقود شده اند؟ مگر ایجاد فولدرهای جداگانه برای هر شهر کار غیر ممکنی است؟ ظاهرا حق با فرمانداران است که کارشناسان به هیچ وجه توسط مرکز توجیه نشده اند به طوری که حتی ابتدایی ترین کارهای اداری را به درستی انجام نمی دهند.

استاندار خوزستان خواستار جدیت در روند پیگیری طرح های مصوبه شده و گفت: بانک کشاورزی دقت ویژه ای برای رفع مشکلات شهرستان ها داشته باشد و پیگیر مواردی که در کارگروه تصویب می شوند باشد تا طرح های پررنگ متوقف نشوند به دلیل مشکلاتی مانند زمین مورد نظر یا عدم پرداخت تسهیلات بانکی؛ همچنین تصمیماتی که در نشست ها اخذ می شود به اعضای شعبات ابلاغ و لازم الاجرا شود به گونه ای که اگر پرونده ای با مشکل عدم کامل بودن مواجه بود توسط بانک برای متقاضی آن مهلت تعیین شده و انتظار می رود همگی دقت نظر ویژه ای در هماهنگی امور داشته باشند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار