شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
 



پیلاتس یک نوع رشته ورزشی برای اصلاح ناهنجاری های اندامی و اندام های آسیب دیده مورد استقبال ورزشکاران به ویژه بانوان دزفول قرار گرفته است.

پیلاتس رشته ورزشی جدیدی است که بر بدن و ذهن فرد تاثیر گذاشته و ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﻪ ﯾﮏ روش ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ورزﺷﯽ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ هﻤﮕﺎﻧﯽ و ﺣﺘﯽ ﺧﺎﻧﮕﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ.  ﭘﯿﻼﺗﺲ شامل حرکاتی است ﮐﻪ ﺗﻤﺮﮐﺰ روی ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ اﻧﻌﻄﺎف و ﻗﺪرت بر اﻧﺪام های ﺑﺪن دارد ﺑﺪون اﯾﻨﮑﻪ ﻋﻀﻼت را ﺣﺠﯿﻢ ﮐﻨﺪ ﯾﺎ آﻧها را از ﺑﯿﻦ ﺑﺒﺮد.  اﯾﻦ روش ﺗﻤﺮﯾﻨﯽ از ﺣﺮﮐﺎت ﮐﻨﺘﺮل ﺷﺪه ای ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪه ﮐﻪ ﺑﯿﻦ ﺑﺪن و ﻣﻐﺰ هﺎرﻣﻮﻧﯽ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ اﯾﺠﺎد ﮐﺮده و ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺑﺪن اﻓﺮاد را در هﺮ ﺳﻦ ﺑﺎﻻ ﻣﯽ ﺑﺮد. 

کارشناس امور بانوان اداره ورزش وجوانان دزفول در خصوص این رشته ورزشی به ایرنا گفت:اجرای ورزش پیلاتس به منظور حفظ سلامت بانوان با حضور بانوان علاقه مند که بیشتر اعضای باشگاه های ورزشی هستند انجام می شود. 

راضیه هارونی افزود:پیلاتس به مجموعه ای از تمرینات ورزشی اطلاق می شود که بر بدن و ذهن فرد تاثیر داشته و ضمن بالابردن قدرت و استقامت تمام اعضای بدن ،عمقی ترین عضلات بدن را مورد هدف قرار می دهد. 

وی گفت:در رشته ورزشی پیلاتس تلاش می شود به مرور زمان و با اجرای مکرر حرکات ،ذهن انسان بدن را بهتر درک کند و آن را توانمندتر و متعادل تر سازد. 

هارونی اظهار کرد:همچنین حرکات پیلاتس عضلات و مفاصلی را مورد هدف قرار می دهد که در فعالیت های روزانه مانند نشستن ، راه رفتن ، حمل کردن بار و خم و راست شدن درگیر اند.  کارشناس امور بانوان اداره ورزش و جوانان دزفول گفت:پیلاتس حرکات ورزشی را به شکلی آموزش می دهد که مانع بروز صدمات ورزشی گردد. 

منیژه منصوری مسئول کمیته پیلاتس اداره ورزش وجوانان دزفول که از سه سال پیش به عنوان مسئول این رشته ورزشی در دزفول انتخاب شده به ایرنا گفت:در بدو فعالیت تنها 2باشگاه دزفول از این رشته ورزشی استقبال کردند.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان تنها 2 مربی زن برای این رشته ورزشی در دزفول وجود داشت که از شهرهای اطراف به آموزش بانوان می پرداختند گفت:در دوره استعدادیابی که برای این ورزش در دزفول برگزار شد در مدت شش ماه برای 25 نفر آموزش پیلاتس برگزار شد و در حال حاضر 10 مربی پیلاتس در دزفول فعالیت دارند. 

کارشناس ارشد حرکات اصلاحی و آسیب شناسی افزود:در حال حاضر نیز یک دوره آموزشی دیگری ویژه مربیان پیلاتس با حضور 33 بانوی دزفولی در حال برگزاری است و این ورزش در 80 درصد باشگاه های ویژه بانوان دزفول انجام می شود و استقبال بانوان در سالهای اخیر بسیار چشمگیر بوده است.  وی با اشاره به اینکه آقایان نیز با حضور 6 مربی از این رشته ورزشی استقبال کرده اند افزود:در حال حاضر بیش از 3 هزار بانوی دزفولی به ورزش پیلاتس می پردازند.

وی به اهمیت ورزش پیلاتس نیز اشاره کرد و گفت:رشته ورزشی پیلاتس برای تقویت عضلات بدن و نظم بدن مفید است که می تواند ناهنجاری های اندامی و عضلات آسیب دیده را تحت نظر مربی اصلاح کند.  منصوری اظهار کرد:خوشبختانه با همکاری هیات همگانی و اداره ورزش و جوانان دزفول کمبودی در این رشته ورزشی در دزفول وجود ندارد و استقبال بانوان از این رشته ورزشی قابل توجه می باشد. 

پیلاتس رشته ورزﺷﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺳﺎل ١٩٢٠ ﺗﻮﺳﻂ ژوزف ﭘﯿﻼﺗﺲ ﭘﺎﯾﻪ ﮔﺬاری شد. اساس حرکات پیلاتس بر حدود 500 تمرین قرار دارد که وضعیت بدن، حرکت و تنفس را درگیر می کند.  رشته های ورزشی پیلاتس و یوگا امروزه در جوامع مختلف علاقه مندان بسیاری پیدا کرده است. این دو نوع ورزش جدید، برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مفید می باشند. 

پنج هزارو 762 نفر از بانوان دزفول در رشته های مختلف ورزشی زیر پوشش بیمه ورزشی قرار دارند.
بانوان ورزشکار دزفولی در 17 باشگاه خصوصی و 27 باشگاه دو منظوره در رشته های مختلف ورزشی از جمله آمادگی جسمانی ، بدنسازی ،ژیمناستیک ، ایروبیک ، یوگا ، ووشو ، جودو ،کاراته ، شنا ،کوهنوردی ، والیبال و فوتسال فعالیت می کنند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار