شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از امضای قرارداد ٥٠ میلیون یورویی با شرکت‌های فرانسوی در آینده نزدیک خبر داد.
 
به گزارش شوشان ، محمدرضا صاحب نسق با اشاره به فضای مناسب ایجاد شده در دوره پسابرجام از آغاز مذاکره با شرکت‌های فرانسوی در پنج ماه گذشته خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این مذاکرات در آینده نزدیک منجر به امضای قرارداد با این ٢ شرکت شود.
 
وی موضوع قرارداد مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا با این ٢ شرکت فرانسوی را مربوط به واحد آروماتیک و تعویض مولکولاسیو برج‌های جذب دانست و افزود: عمر این مجموعه‌ها ۱۰ ساله است و اکنون ١١ سال از عمر آن‌ها می‌گذرد. 
 
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا این همکاری را با هدف تامین مواد، تجهیزات و خدمات فنی عنوان کرد و گفت: با گذشت پس از ۱۲ سال از آغاز فعالیت، کارخانه نیازمند ترمیم و تعویض برخی مواد و تجهیزات است.
 
صاحب نسق، از تعیین و تکلیف این قرارداد در یک ماه آینده خبر داد و یادآور شد: احتمال می‌رود یک قرارداد سه جانبه برای تامین مولکولاسیو و یک قرارداد مستقیم برای تامین تجهیزات و ارائه خدمات فنی با شرکت فرانسوی صاحب دانش فنی امضا می‌شود.
 
به گفته صاحب نسق، با تحقق این امر، یک سال و نیم پس از قراردادها ظرفیت پارازایلین مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا به بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت برسد.
 
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا تصریح کرد: برنامه ما این است که با قراردادهای جدید ظرفیت تولید این مجتمع حدود ۲۰ درصد بالاتر از ظرفیت پیشین باشد و به عبارتی با قراردادهای جدید به ۱۲۰ درصد ظرفیت پیشین دست خواهیم یافت.
 
وی در ادامه به پشت سرگذاشتن سال بدون حادثه در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا اشاره کرد و درباره انجام عملیات تعمیرات اساسی در این شرکت گفت: تعمیرات اساسی را در فصل بهار در زمان ۲۰ روزه انجام دادیم که طی آن ۱۵۰ هزار نفر ساعت در اورهال فعالیت کردند.
 
صاحب نسق تصریح کرد: با انجام تعمیرات اساسی بخش عمد‌ه‌ای از گلوگاه‌ها از جمله خوردگی تیوپ‌های کوره‌ها مرتفع شد و مصرف انرژی برای تولید هم کاهش یافت.
 
وی با اشاره به این که تعمیرات تجهیزات سبب افزایش ظرفیت تولید این شرکت شد، افزود: اکنون بعد از تعمیرات اساسی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا با بیش از ١١٠ درصد برنامه و بیش از ١٠٠ درصد ظرفیت مشغول فعالیت است.
 
صاحب نسق گفت: در برنامه سالانه تولید یک میلیون و ۵۵۷ هزار تن را هدفگذاری کرده‌ایم که این میزان معادل ۹۰ درصد ظرفیت مجتمع است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار