شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
مدیرعامل شرکت ذخیره سازی نگین ذخیره جنوب با اشاره به آغاز اجرای فاز دوم پروژه سیلوی مکانیزه شوشتر از هفته آینده بر اهمیت راه‌اندازی خط ریلی در محل این پروژه به منظور اتصال به خط ریلی شوشتر تاکید کرد.
 
سیدامیرعلی سنادی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با بیان این‌که فاز اول پروژه سیلوی مکانیزه شوشتر با یک کندو به ظرفیت 8 هزار تن در ماه‌های گذشته تکمیل شد، اظهار کرد: هم اکنون این سیلو با اشتغالزایی برای 7 نفر فعال است.
 
وی افزود: فاز دوم این پروژه با اعتبار حدود 2 میلیارد تومان که از هزینه‌های شخصی است و با ظرفیت 24 هزار تن در قالب 3 کندو از هفته آینده عملیاتی می‌شود که برای 30 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند.
 
سنادی زاده با اشاره به خط ریلی شوشتر و فعال نبودن قطار مسافری این خط ریلی خاطرنشان کرد: راه‌آهن شوشتر بسیار هزینه‌بر است به طوری که از نظر مسافربری درآمدی برای شرکت راه‌آهن حاصل نمی‌کند و هزینه تعمیرات و نگهداری خطوط ریلی آن بیشتر از درآمدهایی است که شرکت راه‌آهن از این خط ریلی به دست می‌آورد.
 
وی ادامه داد: اکنون در تلاش هستیم تا بخشی از این خط ریلی در محل پروژه سیلوی مکانیزه شوشتر راه‌اندازی شود تا قطار باربری بتواند در این مسیر رفت و آمد کند. اگر این خط ریلی در محل سیلو راه‌اندازی شود، فاز دوم این پروژه نیز سریعتر عملیاتی می‌شود.
 
سنادی زاده گفت: شوشتر سالیانه 200 هزار تن تولیدات گندم دارد که اگر حتی 100 هزار تن آن از طریق این خط ریلی در قطار بارگیری شود، اشتغالزایی قابل توجهی ایجاد خواهد شد.
 
وی بیان کرد: خرید خط ریلی بسیار هزینه‌بر است و اگر شرکت راه‌آهن هزینه راه‌اندازی خط ریلی در سیلوی مکانیزه شوشتر و اتصال آن به خط ریلی شوشتر را تقبل کند، قادر خواهیم بود تا هر چه سریعتر به اجرای فاز دوم پروژه سیلوی مکانیزه نیز بپردازیم.
 
مدیرعامل شرکت ذخیره سازی نگین ذخیره جنوب اظهار کرد: نماینده فعلی مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی برای بازگرداندن قطار مسافربری به خط ریلی شوشتر بسیار تلاش کرده‌اند که زحمات وی در این زمینه شایسته تقدیر است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار