شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان از تایید برنامه اقدام و عمل کوتاه مدت اقتصاد مقاومتی توسط ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان و ارسال این برنامه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خبر داد.
 
مهرداد نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با بیان این‌که برنامه اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی در دو سطح کوتاه مدت و بلند مدت تهیه و تدوین می‌شود، اظهار کرد: در جریان سفر رئیس سازمان و مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در روزهای آغازین سال جاری به خوزستان، استان به عنوان پایلوت برنامه‌های کوتاه مدت اقدام و عمل انتخاب شد.
 
وی افزود: برنامه کوتاه مدت اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی برای اجرا در یک بازه زمانی یک ساله در 7 محور تدوین و آماده شد و در روزهای گذشته به تایید ستاد راهبری و مدیریت اقتصادی مقاومتی استان رسید. این برنامه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال شده است.
 
نیکو خاطرنشان کرد: وزارت کشور در مقطعی از زمان سه استان را به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب کرد که نتیجه بررسی‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از برنامه کوتاه مدت اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی خوزستان ان‌شالله در اواخر همین ماه اعلام می‌شود.
 
وی ادامه داد: در صورت تایید این برنامه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، از ردیف‌های اعتباری قانون بودجه سال 95 که متناظر با 7 محور برنامه مذکور است، بودجه متمرکزی به استان اختصاص خواهد یافت.
 
نیکو با اشاره به گستردگی کار تدوین برنامه کوتاه مدت اقتصاد مقاومتی استان عنوان کرد: در خصوص برنامه میان مدت اقتصاد مقاومتی نیز تاکنون 12 برنامه، 60 طرح و  58 پروژه در سطح ملی تعریف شده است که قاعدتا استان باید برش استانی این برنامه‌ها و پروژه‌ها را تعیین و برای هر کدام هدف‌گذاری کند و ان‌شالله تدوین برنامه میان مدت نیز به زودی آغاز می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار