شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره 3 آبادان با اجرای ویژه برنامه‌ی « 10 نویسنده،100 کتاب» بچه‌های این شهر را با نویسندگان حوزه‌ی کودک و نوجوانان و تعدادی از آثار آن‌ها آشنا می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، مرضیه ململی نوترکی مسوول مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 3 آبادان با اعلام این خبر گفت : ویژه برنامه‌ی « 10 نویسنده،100 کتاب» هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های تابستانی این مرکز شروع شده است و تا کنون 7 نویسنده‌ی حوزه کودک و نوجوانان به همراه آثارشان به بچه‌ها معرفی شده‌اند.

ململی با بیان این که تا کنون نویسندگانی چون فرهاد حسن زاده، شکوه قاسم نیا، جمشید خانیان، اسدالله شعبانی، افسانه شعبان نژاد و سوسن طاقدیس معرفی شده‌اند افزود : در جدیدترین برنامه نیز که از ابتدای این هفته آغاز شده است  ناصر کشاورز دیگر نویسنده‌ی حوزه‌ی کودک و نوجوان به بچه‌ها معرفی می شود.

مسوول کانون مرکز شماره 3 آبادان در ادامه پیرامون شیوه‌ی برگزاری این برنامه توضیح داد: در این برنامه که به صورت هر هفته یک‌بار برگزار می‌شود مربیان مرکز ابتدا طرح دیواری معرفی شخصیت نویسنده را تهیه و بر دیوار مرکز جهت بازدید کودکان و نوجوان نصب می‌کنند و یک اثر از این نویسنده را در فعالیت معرفی کتاب به آن‌ها معرفی می‌کنند.

وی همچنین اضافه کرد: در ادامه 10 اثر دیگر از این نویسندگان که در قفسه‌های کتاب کانون موجود هستند را به بچه‌ها معرفی می‌کنند و آن‌ها به امانت و مطالعه‌ی آن‌ها تشویق می‌کنند.

ململی در ادامه از اجرای جدیدترین برنامه‌ی این طرح در معرفی رضا کشاورز سخن گفت و اظهار کرد: اعضا نخست با بخش‌های مختلفی از زندگی این نویسنده آشنا شدند، سپس انواع کتاب‌های موجود در مرکز که توسط ناصر کشاورز نوشته و یا ترجمه شده بود به آن‌ها معرفی شد و در پایان نیز شعر «آقای سلمانی» از کتاب «پر زرد قناری» به عنوان نمونه‌ای از اشعار و کتاب‌های این نویسنده شعرخوانی و هم خوانی شد.

این مسوول فرهنگی در پایان هدف اصلی از اجرای این ویژه برنامه را علاقه‌مند کردن اعضا به کتاب و کتاب خوانی و شرکت در فعالیت‌های گروهی عنوان کرد و یادآور شد: در هفته‌های آینده نیز فریبا کلهر، آتوسا صالحی و سید مهدی شجاعی دیگر نویسندگان حوزه‌ی کودک و نوجوان به بچه‌ها معرفی خواهند شد.

گفتنی است : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در حال حاضر با دارا بودن ۵۲ مرکز فرهنگی هنری، ثابت، سیار و پستی در سطح استان، بیش از 4۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی را برای مخاطبان کودک و نوجوان ارائه می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار