شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۷۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
فیش های حقوقی نامتعارف و بی اعتمادی مردم به کارگزاران نظام
 زمان بابادی شوراب

ماه مبارک رمضان در حال اتمام است ، ماهی که ما شیعیان آن را بیشتر با نام مولای متقیان امام علی(ع) می شناسیم و هر روز آن مملو ازخاطره گذشت ، مردانگی و عدالت این بزرگمرد تاریخ ما شیعیان است ، مردی که ما سعی می کنیم او را در حد توان و وظیفه سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

داستان عقیل برادر امام را همه انسان های عدالت خواه دنیا می دانند و شاید نیاز به تکرار این موضوع در این مطلب نباشد ، داستانی که با زدن دست رد بر سینه برادری که زیاده خواهی از بیت المال را از جایگاه حکومتی برادر خود طلب می کرد و این دست رد برگ زرینی شد در تاریخ خلافت امام علی و هیچکس مقایسه نسبت فامیلی را با شجاعت امام مقایسه نمی کند ، هیچکس نمی گوید عقیل برادر امام بود و یا اینکه هیچکس نمی گوید این نقط ضعف ایشان است ، همه می گویند احسنت بر امامی که برای عدالت دست رد به سینه برادر زیاده خواه خود زد.

در  این روزگار اگر امام علی (ع) نیست و منش ایشان کمتر تاثیری در زندگی مدیران دارد ، ولی عقیل ها بسیارند که از جایگاه برادران و اقوام برای دست درازی به بیت المال امان از این مسلمان گرفته اند و باعث فقر و فحشاء و دیگر معضلات جامعه کنونی ما گردیده اند.

این پدیده دست درازی به بیت المال از طریق نفوذ در قدرت و حاکمیت هر روز به شکلی خود را در جامعه نمایان می کند که تعدد طریق استفاده از این ابزار دین و ایمان سوز جامعه ما بسیار است که هرکدام داستانی مفصل و بزرگی برای خود دارد.

یک نمونه آن که امروز در فضای جامعه طرح وبحث می شود ، حقوق ها و فیش های نجومی و دریافت های غیر متعارف است که باعث بی اعتمادی مردم به کارگزاران نظام گردیده است و اقدامات صورت گرفته چندان قابل قبول نیست و جامعه برای اعتماد سازی نیاز به برخوردهای شدیدتر و بیشتری دارد و در راس این امور جناب ریاست جمهور محترم باید سعی کند علی وار و با شجاعت کامل عقیل ها(برادران نسبی، سببی ،سیاسی، جناحی و.........) را پس بزند تا مورد اعتماد مردم قرار گیرد و در کنار آن قوه محترم قضایی بدون در نظر گرفتن مناسبات فامیلی و گروهی و دسته ای افراد ، حق این مردم مظلوم را از این نا اهلان مطالبه کند.

رییس جمهور محترم بدانند که مردم شاید در مورد رکود کارهای اجرایی به دلیل مشکلات کشور گذشت کنند ولی از حمایت های فامیلی و دسته ای و جناحی که باعث به غارت رفتن سرمایه های این مردم می شوند گذشت نخواهند کرد و خوشبختانه آزمونی برای رییس جمهور محترم نزدیک است و زمان زیادی نمی برد که مردم واکنش دولت را در این زمینه را به فراموشی بسپارند ، عزل های انجام شده کافی نیست(از برخورد با مسئول صندوق ارزی صفدر حسینی و هیئت مدیران جای تشکر دارد) و در صورت عدم برخورد جدی و صریح به موقع با متصرفین و نزدیکان در بیت المال ، این مردم هستند که با صندوق های آراء آنجا که دمکراسی اجازه می دهد و ایجاب می کند با توان خود بر حذف سیاسی یک دسته از قدرت همت گمارند.

باتوجه به کمین نشستن رقیب نامتعارف شاید این پدیده برای مردم ناخوشایند باشد.

وقتی مردم هر حرفی (راست یا دروغ)را باور خواهند کرد که مسئولین و مجریان نظام بعد از مردم به بیان موضوع های مطرح شده بپردازنند و از قبل جلوی آن گرفته نشده باشد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
comment
0
0
comment عالی بود
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
comment
0
0
comment هنوز نمی دونم جناب بابادی چرا فکر میکنه مقاله نویسه.نمیشه بخیال بشی .نوشته های شما به قومگرایی دامن می زنه.بیخیال شو جان من
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار