اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۷۴۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
حمید کهرام نماينده اهواز در مجلس ششم در گفتگو با شوشان : نمی توان انتظار داشت شریعتی مخالفین خود را منصوب کند/ لزوم تشکیل کمپین توسعه خوزستان با حضور همه جناح ها و نخبگان
از کارگزاران دولت یازدهم رفتارهای پوپولیستی و عوام فریبانه بعید است . ممکن است یک نماینده برای کسب رای به حرف های عوام پسند روی بیاورد اما...
شوشان: در هفته های اخیر ، نخبگان و فعالین سیاسی خوزستان در رابطه با استاندار جدید و راهبرد مدیریتی شریعتی در یک سال مانده به پایان دولت یازدهم ، نکات قابل تاملی چه در بحث تغییر مدیریت ها و بازسازی کابینه و چه در تعامل با گروه های سیاسی و ... مطرح کردند که در شوشان منعکس شد. 

در همین زمینه ، حمید کهرام نماينده اهواز دوره ششم مجلس شوراى اسلامى نیز در گفتگو با شوشان معتقد است که به جای تمرکز به افراد در تغییر مدیریت ها ، باید بر روی پروژه ها و کارها متمرکز شد. به گفته ی کهرام ، تشکیل "کمپین توسعه " برای قرار گرفتن استان روی ریل پیشرفت ضروری است و لازم است نخبگان در این زمینه به جای پرداختن به افراد و ورود به مبحث تغییرات که خود به خود ایجاد اختلاف می کند ، باید بر روی مطالبات منطقی و راهکارهای اساسی معطوف شوند.

حمید کهرام در گفتگو با شوشان با اشاره به ظرفیت ها و پتانسل های موجود در استان گفت : خوزستان برای رسیدن به توسعه ، نیازمند همدلی است و با توجه به ظرفیت های بالای استان در بخش های مختلف از جمله ، نفت ، انرژی ، صنایع ، پتروشیمی ها ، کشاورزی و ... در صورت همدلی و همگرایی بین همه نیروهای سیاسی و نخبگان ، خوزستان روی ریل توسعه قرار خواهد گرفت. 

وی گفت : استان خوزستان در همه بخش ها و زمینه ها پتانسیل بالایی دارد. در بخش کشاورزی که چند سالی است اقدامات ارزنده ای در احیای زمین های کشاورزی و طرح 550 هزار هکتاری صورت گرفته است که در صورت تداوم و اجرای فازهای بعدی ، اشتغال و توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.  این طرح در صورت اجرای کامل ، برای خوزستان تبدیل به یک بِرَند خواهد شد و همچنین در استفاده بهینه از منابع آبی های نیز گام های اساسی برداشته می شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس ششم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب دکتر شریعتی به عنوان استاندار خوزستان گفت : دکتر شریعتی از جمله  نیروهای خوش فکر خوزستان است که تلاش و تحرکی دو چندان در پیگیری امور دارد.  این تلاش و خوشفکری از گذشته در سمت های قبلی نمایان بوده و با توجه به شناختی که از ظرفیت های استان دارد ، بخوبی می تواند موجبات پیشرفت استان را مهیا نماید. 

کهرام ادامه داد: شریعتی یک نیروی فراجناحی است و نیاز امروز خوزستان نیز وجود همین نیروها با تفکرات فراجناحی است. با استفاده از همه ظرفیت ها ، امیدواریم  قدم های جدی در راه پیشرفت استان برداشته شود.

وی گفت: شریعتی استاندار توانمندی است و افراد را بخوبی می شناسد و می تواند افراد را هماهنگ کند. طبعا استاندار تیم مدیریتی خود را از افراد توانمند انتخاب توانمند خواهد کرد.  هر فردی که انتخاب شود با انرژی و توانمندی که از استاندار سراغ داریم در راستای توسعه استان گام برخواهند داشت.  

کهرام نماینده مردم اهواز در مجلس ششم با اشاره به راهبرد مدیریتی استان گفت: در بحث مدیریتی خوزستان اعتقادم بر این است به جای آنکه نظرها به افراد معطوف شود باید نظرها معطوف به کار شود. در این رابطه باید کارگروه ها و جلسات مختلفی تشکیل تا اولویت های اصلی و اساسی خوزستان مشخص و بر اساس این اولویت ها حرکت شود. 

وی افزود: متاسفانه در سطح استان به جای تمرکز بر روی کارها و پروژه ها ، بر روی افراد ، پست ها و سمت ها متمرکز می شویم. تمرکز روی افراد و گزینه ها ، اختلاف و نزاع را به دنبال خواهد داشت.
حمید کهرام تشکیل یک " کمپین توسعه " را ضرورت این روزهای خوزستان دانست و گفت : تشکیل کمپین توسعه استان و مطرح شدن مطالبات منطقی و آنگاه ارائه راهکار ، ضرورت اولیه خوزستان است. نخبگان باید روی این مترکز شوند که چه کارهایی باید انجام شود. به عنوان مثال ، در ماهشهر بررسی شود که چه مشکلاتی وجود دارد و از بین همه مشکلات ، مواردی که ضروری تر و اساسی تر است مطرح و بیان شود که استاندار این دو مسئله را در سال 95 و یا 96 در اولویت خود قرار دهد. به همین ترتیب در مسجدسلیمان ، شادگان و سایر شهرهای مختلف خوزستان. 

وی افزود: به جای اینکه بگوییم چه کسی مدیرکل شود و یا معاونت های استانداری در اختیار چه کسانی قرار گیرد ، باید روی این کمپین توسعه ای استان متمرکز شد. در دوره نمایندگی در مجلس ششم به این نتیجه رسیدم که تغییر مدیران در فرایند توسعه چندان تاثیر گذار نیست. مدیران در توان ِ مدیریتی ، حداکثر 10 درصد با هم متفاوتند و اینکه بگوییم با تغییر مدیران شاهد یک سری تحولات خواهیم بود چنین نیست. 

کهرام نماینده مردم اهواز گفت: بی شک در دولت اعتدالی روحانی ، مدیران نیز سمت و سوی اعتدالی خواهند داشت. استاندار خوزستان نیز در گزینش مدیران افرادی را انتخاب خواهد کرد که همفکر با او هستند و می توانند با او کار کنند. نمی توان انتظار داشت شریعتی مخالفین خود را منصوب کند و پست و سمت دهد و این یک امر طبیعی است. 

حمید کهرام ادامه داد: نظر چندانی بر روی تغییر مدیران ندارم و به جای تغییر مدیران ، بر روی پیشنهاد به مدیران در قالب کمپین توسعه ای و طرح مطالبات منطقی همراه با راهکار تاکید دارم. باید ذهن ها معطوف به پروژه هایی شوند که می تواند نتیجه بخش باشد. 

کهرام نماینده مردم اهواز در مجلس ششم گفت: اگر کمپین توسعه ی استان فعال شود آن وقت می توان به پیشرفت استان امیدوار بود. این کمپین دیگر ربطی به جناح ها ندارد و همه جناح ها در قالب آن، به فکر توسعه استان خواهند بود. بی شک وقتی نگاه ها به افراد در تغییر مدیران معطوف شود ، تشتت و اختلاف ایجاد می شود و انرژی و وقت زیادی هدر خواهد رفت و اجماعی نیز حاصل نمی شود حال آنکه همه جناح ها بر روی توسعه استان در قالب یک کمپین متفق القول خواهند بود و تنها در این قالب ، اختلاف ها زدوده می شود. 

وی افزود: استاندار را می توان از طریق کمیپن پروژه ها و توسعه ی استان ، ارزیابی کرد. اگر نظرها معطوف به پروژه ها باشد بعد از یک سال می توان از استاندار پرسید که چند درصد از پروژه های تعریف شده محقق شده است. اگر نظرها روی افراد باشد ، نمی توان ارزیابی درست و دقیقی داشت و اتفاقی هم در روند توسعه ایجاد نخواهد شد.

کهرام با بیان اینکه "نتیجه کار مهم است نه افراد" ، گفت : در حرف همه ما از توسعه استان سخن می گوییم اما وقتی پای عمل می رسد نظرمان به افراد معطوف می شود! توسعه را در خوزستان باید بازتعریف کرد. 

نماینده مردم اهواز در مجلس ششم ضمن ارائه یک پیشنهاد به دکتر شریعتی ، گفت:  پیشنهادم به استاندار جدید این است که در کنار تغییر مدیران ، پروژه های اصلی و اساسی استان نیز تعیین و راهکارهای اجرایی آن تبیین شود. برای هر پروژه یک مجری کارآمد و توانمند انتخاب شود تا کارها پروژه ای پیش برود. یک پروژه در استان به دستگاه ها و نهادهای مختلفی مرتبط می شود و آن مجری در واقع هماهنگ کننده پروژه و اجرای آن در مدت زمان مشخص است. اگر اینگونه شود ارزیابی پیشرفت پروژه ها مشخص خواهد شد و مجری پاسخگو خواهد بود. 

نماینده اهواز در مجلس ششم در پایان گریزی به مطالب مطرح شده از سوی استاندار سابق خوزستان در رابطه با پدرخوانده ها و خوزستانی های مرکز نشین زد و گفت :  پدرخوانده ها ، خوزستانی های مرکزنشین ، اژدها و .... یک سری شعارهای عوام فریبانه و پوپولیستی است. استاندار عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان است و اختیارات لازم برای انجام کارها دارد. اینکه گفته شود پدرخوانده ها و خوزستانی های مرکزنشین مانع توسعه استان شدند در واقع یک فرافکنی است و با این فرافکنی قصد داریم ناتوانی ها و کارهای ناکرده خود را بر گردن دیگران بیندازیم.

وی ادامه داد: چرا ما باید چند نفر خوزستانی که در مرکز استان پست و سمتی دارند و می توانند با نفوذ خود پیشرفت و توسعه استان را رقم بزنند با چنین حرف هایی رنجیده خاطر کنیم ؟!  شما کافی است به استان اصفهان نگاهی بیندازید و ببینید چگونه با تعامل و مشورت ، کارها را پیش می برند. وجود اصفهانی های مرکزنشین برای مسئولین این استان غنیمتی است اما در خوزستان به جای کمک گرفتن از آن ها با حرف ها و سخنان نسنجیده ، طردشان می کنیم. بی شک هر خوزستانی در هر جای کشور قلبش برای استان می تپد. 

حمید کهرام گفت: از کارگزاران دولت یازدهم رفتارهای پوپولیستی و عوام فریبانه بعید است . ممکن است یک نماینده برای کسب رای به حرف های عوام پسند روی بیاورد اما کارگزاران دولت نباید در این ورطه گرفتار شوند. مگر نه این است که جناب مقتدایی زمانی استاندار بوده است. پس حالا که از استانداری کنار رفته ، باید بگوییم که تبدیل به پدرخوانده شده است؟! اینگونه حرف ها صحیح نیست. تنها با تعامل و همدلی و مشورت است که استان روی ریل توسعه قرار می گیرد. 


مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
comment
comment
خوزستاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
comment
0
0
comment خوب چرا باند [...]از ارابه ي قدرت پياده نميشوند ضعف مديريتي بدون شك بزركترين عامل بروز مشكلات استكهبايد شريعتي اهتمام ورزد
ديگه دوران كميته انتصابات سر اومده بهتر اول معاونين عزيز كه سن[...] را يدك ميكشند استراحت كنند و بعد جواناني چون شريعتي و ديگر نيرو هاي ارزشي به پست هاي اساسي گماشته شوند...
comment
یک دلسوز استان
|
Germany
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
comment
0
0
comment جناب آقای کهرم، آقای مقتدایی به دلیل حصر نمودن خود در این سه سال در میان عده ای [...]و [...] نه تنها به شعارهای پو پولیستی روی آورده بود بلکه دچار [...]دون کیشوتی همچون رییس جمهور سابق نیز شده بود. برادر گرامی اژدها دیگر چه صیغه ای است که نسبت به منتقدین خود بکار می برید اژدها عملکرد جنابعالی و اطرافیان درون حوزه شما بود که با رفتار و کردار خود زمینه انتصاب مدیران و فرمانداران ناکارآمد را به وجود آورده و توسعه استان را متوقف نمودند آقای[...]مدیر کل [...]شما استاندار واقعی استان بود نه جنابعالی که خود را درون اتاق ها حبس نموده بودید و با مدیر یا فرمانداری مراوده نداشتید کلیه انتصابات، عزل و نصب ها و تصمیم گیری ها توسط مدیر کل [...]شما برنامه ریزی می گردید و تفویض اختیار بی حد و مرز به رفیق شفیق و فامیل نزدیکتان [...] موجبات نارضایتی گسترده در سطح استان را به وجود آورد این فرافکنی ها هیچگاه مسئولیت شما را در این ویرانه ای که به استاندار جدید تحویل دادید کم نمی کند. مطمئناً جنابعالی و آقای [...] نتیجه این بی احترامی ها و [...]و [...]پرسنل و مهم تر از آن این وضعیت خراب استان را خواهید دید. آمین
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
comment
0
0
comment حمید کهرام سالهاست که تمام شد.
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
comment
0
0
comment احسنت ، آقاي مقتدايي و [...]منصوب به او به دنبال فرافكني و متشنج كردن اوضاع رو داشتند تا از كوتاهي ها شانه خالي كنند نمونه آن مدام مي گفتند كه بعد از آقاي مقتدايي تردد ماشين هاي اروند محدود مي شوند در خالي كه نشد و استاندار جديد آقاي شريعتي اعلام نمود كه محدود نخواهد شد .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
comment
0
0
comment [...]؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بازهم سر وکله ات پیدا شد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
comment
0
0
comment گفته آقای کهرام درمورد مقتدایی هم صادق است ،ولی چرااونموقع ازاظهارات نبود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار