شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰

شوشان : کارشناس اداره امور آزمایشگاه ها گفت: در چهار ماهه اول امسال طی بازديد و بازرسی های به عمل آمده توسط کارشناسان این اداره کل از طلافروشي های استان در مجموع 146 مورد بازرسی و نمونه برداری از واحد های صنفی طلا در سطح ستان انجام شده.

داریوش احمد زاده گفت : کلیه نمونه ها مورد آزمون قرار گرفت که تعداد 81 مورد با استاندارد ملی ایران مطابقت داشته و 62 مورد خطای جزئی و سه مورد خطای عمده گزارش شده است.

وی افزود : حدود 300 گرم طلای فاقد کد شناسایی نیز توقیف و مقدار 110 عدد سکه مدور پارسیان غیر مجاز توقیف و تخریب گردید و همچنین مقدار 60 گرم طلای خارجی کشف    و ضبط گردید.

در همین راستا رئیس اداره امور آزمایشگاه ها نیز طلا فروشان را به دليل دقت نکردن به وجود کد شناسايی حک شده بر روی طلا ، در هنگام تحويل از بنکداران مقصر دانست .

مهین فلاح گفت :که تمام طلا فروشان استان موظف به هوشياری و دقت کامل هنگام تحويل طلا از فروشنده های سيار ساير استانها ( کیفيی ها ) می باشند و در صورت مشاهده مصنوعات طلای فاقد کد شناسايی با  طلا فروشان برخورد قانونی صورت می پذیرد .

وی همچنین تاکید کرد : این اداره کل با جدیت تمام تر نسبت به کنترل بازار ادامه داده و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار