شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
دومین گردهمایی خوشنویسان قرآن کریم خوزستان در اهواز + تصاویر
دومین سمپوزیوم خوشنویسان قرآن کریم در موزه هنرهای معاصر توسط سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز آغاز به کار کرد..

شوشان : دومین سمپوزیوم خوشنویسان قرآن کریم  با حضور اعضای شورای شهر، هنرمندان، داوران و علاقه مندان به خوشنویسی در موزه هنرهای معاصر توسط سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز آغاز به کار کرد..

اعتلای فرهنگ قرآنی و هنر خوشنویسی

به گزارش شوشان ، در ابتدای این گردهمایی ، مهدی مکارمی مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز گفت:: هدف برگزاری چنین گردهمایی اعتلای فرهنگ قرآنی و هنر خوشنویسی در بین شهروندان و همچنین ارتقاء فرهنگ و هنر شهروندان را در برخواهد داشت.


مکارمی ضمن اشاره به اینکه خوشنویسی، هنر و ودیعه‌ای الهی است که خداوند در سرشت هنرمند به ودیعت نهاده است افزود: دومین گردهمایی استانی خوشنویسان قرآن کریم با حضور اساتید برجسته، هنرمندان و مسئولان استانی در نمایشگاه موزه هنرهای معاصر اهواز هم به همین منظور برگزار گردیده است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز تصریح کرد: آثار هنری که در عرصه سینما مانند فیلم محمد رسول الله (ص) و یوسف پیامبر شاهد آن هستیم، هم یک پیام الهی است و هم تبیین معانی دینی و قرآنی دارد.


وی هدف از برگزاری این گردهمایی را لبیک گفتن به فرمایشات رهبر انقلاب دانست و گفت: هر چه بتوانیم از هنر برای ترویج مبانی دینی و انقلابی استفاده نماییم و همچنین حمایت از فعالیت هنری را از تکالیف مجموعه فرهنگی و هنری شهرداری اهواز می دانیم.

مکارمی به سخن مقام معظم رهبری در خصوص هنر اشاره نمود و گفت: رهبری معظم انقلاب در بیاناتشان بر استفاده از ابزارهای هنری در انتقال مفاهیم و مبانی دینی تاکید کردند و در جایی فرمودند هر اندیشه ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست.


وی یکی از وظایف سازمان فرهنگی و و ورزشی را ترویج هنر دانست و گفت: هنر خوشنویسی شاخه ای از هنر است که شهرداری از آن حمایت می کند، و تاسیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز در راستای عملی شدن وظایف این نهاد به ترویج هنر متعهد است.

مکارمی در خصوص اعلام نفرات برگزیده افزود: نفرات برگزیده پس از برگزاری مراسم داوری توسط هیئت محترم داوران از طریق سایت سازمان متعاقباً اعلام می گردد. و در مجموع به ۱۲ نفر از انتخاب شوندگان توسط هیئت داوران هدایایی اهدا می شود.


شهرداری اهواز را از یک نهاد خدماتی به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل نماییم

در ادامه این گردهمایی ،  امیر آهن جان معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز بیان داشت: شهرداری اهواز امروزه با قطاری سریع در حال برگزاری کارهای خوب عمرانی و فرهنگیست و این امر با حمایت شورای اسلامی شهر اهواز و شهردار به وقوع پیوست.

وی افزود: ۱۱ سال در اهواز فرهنگسرا ایجاد نشده بود، اما در سه سال گذشته ۱۱ فرهنگسرا با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۶۰ درصد و ۴۲ زمین ورزشی احداث شده اند که بیانگر توجه به زیرساخت فرهنگی در شهر است.


آهن جان در ادامه بیان داشت: در معاونت فرهنگی و اجتماعی با همراهی اعضای شورای شهر، توانستیم سازمان فرهنگی و ورزشی را که بازوی اجرایی معاونت است، ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز با بیان اینکه مشکلات فرهنگی در اهواز بسیار زیاد است، اظهار کرد: تلاش بیشتر می کنیم که شهرداری اهواز را از یک نهاد خدماتی به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل نماییم.


حمایت از انجمن خوش نویسان
 
غلامرضا سبز علی عضو شورای شهر اهواز در ادامه گردهمایی خوشنویسان خوزستان اظهار کرد: در طول سال کارهای زیادی در سطح شهر انجام شده ولی بعضی موارد مانند فعالیت های انجمن خوشنویسان پنهان می ماند.

وی افزود: از معاونت و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز می خواهیم که از انجمن خوشنویسان و هنرمندان آن حمایت کنند و شورا نیز در این زمینه آماده همکاری است.


سبزعلی با بیان اینکه شورای چهارم و شهرداری توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی دارند، عنوان کرد: در موضوع ورود شهدای مدافع حرم به شهر، شهرداری اهواز تنها نهادی بود که برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تلاش کرده است.

بهترین روش برای گسترش فرهنگ، زبان هنر است

علی اشرف صندوق آبادی قائم مقام انجمن خوشنویسان ایران اظهار کرد: هر شهری دو بُعد کالبدی و روحی دارد، آنچه که فرهنگ ایرانی اسلامی می تواند در آن مانور دهد و در فکر و اندیشه جوانان ما نهادینه کند، روح فرهنگ شهروندی است.


وی در ادامه عنوان کرد: بهترین روش برای گسترش فرهنگ، زبان هنر است، در دنیای امروز که هزینه های زیادی برای تخریب فرهنگ ها می شود، از ابزار هنر استفاده می شود.

صندوق آبادی تصریح کرد: اگر مسئولین و متولیان فرهنگی ما ظرفیت ها، فرصت ها و تهدیدها را به درستی تشخیص دهند، بهترین ظرفیت ها همین هنرمندان هستند و می توانند از آنان در راستای سیاست های خود استفاده کنند.


قائم مقام انجمن خوشنویسان ایران در پایان گفت: امام علی (ع) فرموده اند، زبان دست، خط است، خط وسیله ای برای در اختیار گرفتن تجربیات دیگران است.

توانستیم بهترین خوش نویسان سطح استان را دور هم جمع کنیم.

به گزارش شوشان ، در حاشیه کارگاه آموزشی دومین گردهمایی ، رضا زدوار رئیس انجمن خوش نویسان خوزستان در گفتگو با خبرنگار شوشان بیان داشت: خوشبختامه با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز توانستیم بهترین خوش نویسان سطح استان را دور هم جمع کنیم.


زدوار همچنین از حضور 100 خوش نویس استاد و ممتاز در این گردهمایی خبر داد و افزود: هرکدام از صد خوش نویس شرکت کننده به انتخاب خود یک آیه از قرآن را با خط نسخ و نستعلیق نگارش می کنند و بعد توسط هئیت داوران آثار تهیه شده  به مسابقه خواهیم گذاشت.

رئیس انجمن خوش نویسان خوزستان در ادامه تصریح کرد: آثار زیبایی که توسط خوش نویسان در این مراسم نگارش می شود در قالب یک کتابچه چاپ خواهیم کرد و دراختیار علاقه مندان خواهیم گذاشت.


در پایان این گردهمایی تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز، هیئت داوران، علی اشرف صندوق آبادی(قائم مقام انجمن خوشنویسان ایران)، عبدالغفور پور عباس(معاون آموزشی خوشنویسان ایران) و رضا زدوار حضور داشتند و به 10 اثر برتر نخستین گردهمایی استانی خوشنویسی قرآن کریم که تیرماه پارسال برگزار شده بود جوایز نفیس و لوح سپاس اهدا گردید.






¬






نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار