شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴

شوشان : مسوولان استاني با اعلام آمار ايجاد اشتغال در چند سال اخير اعتقاد چندانی به افزايش بيكاري در نداشته و هر روز بر كاهش بيكاري در استان تاكيد دارند اما بايد ديدكه كاهش بيكاري در استان چه تفاوت‌هايي از حرف تا عمل داشته است؟ خوزستان به عنوان مهم‌ترين پايگاه اقتصادي و تجاري كشور همواره پذيراي مهاجران جوياي كار از سراسر ايران بوده است اما با وجود اين فرصت بزرگ و همچنين اجراي طرح‌هاي اشتغال‌ زايي و كارآفريني متعدد دولت، چرا هنوز جوانان بيكار در خیابان های شهرها سرگردانند؟

به گفته مسوولان كه سعي دارند با ارايه آمار استان را در بين استان‌هاي بالاي جدول كاهش نرخ بيكاري قرار دهند نرخ بيكاري در هشت سال گذشته بين 14 تا 22 درصد در نوسان بوده در حالي‌كه فرصت‌هاي شغلي ذاتي در خوزستان و فرصت‌هاي متعدد اشتغال زايي به‌ وجودآمده توسط دولت، اين نرخ نتوانسته حتي در طول يك بازه زماني نسبتا طولاني به طور مداوم در اعداد حداقلي خود ثابت بماند.

خوزستان به طور ذاتي يك استان صنعتی، اقتصادی، کشاورزی و جذاب برای سرمایه گذاری است كه به واسطه وجود مرزهای مشترک با کشور عراق و بنادر مهم اقتصادی كه قريب به نيمي از واردات كشور را برعهده دارد همواره پذيراي مهاجران جوياي كار از استان های همجوار و حتی دور بوده است. استقرار صنايعي بزرگ در زمينه نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، كشاورزي، شيلات، سنگ‌ها و مواد معدني و ... موجب شده تا نيروي كار زيادي در اين استان مشغول به‌كار شوند. ايجاد اشتغال با عناوين مختلف توسط دولت شامل طرح بنگاه‌هاي كوچك زودبازده، واگذاري تسهيلات خود اشتغالي، مشاغل خانگي، تسهيلات مشاغل كارآفرين و تلاش برای اختصاص سهميه‌هاي جذب و استخدام در ادارات موجب شده تا در چند سال اخير نيز شاهد آمارهاي اشتغال‌زايي مناسبی در استان باشيم كه به واسطه همين طرح‌ها بسياري نافع و بسياري هم صاحب كار شدند. اما با وجود اين همه ظرفيت‌هاي بزرگ و متعدد در استان خوزستان در زمينه اشتغال هنوز افزایش روز افزون جوانان بيكار باعث نگرانی خانواده ها شده است. براستی چرا باید بالاترین مراجعات نمایندگان مجلس را تقاضای برای اشتغال تشکیل بدهد؟


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار