شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹

شوشان : هوشنگ فرجی فر نویسنده و روزنامه نگار خوزستانی که مدتی است تمام دغدغه خود را صرف ساخت مافه گه (سنگ یادبود) اسطوره موسیقی سنتی لری بختیاری زنده یاد مسعود بختیاری در منطقه تاراز مرز خوزستان و چهارمحال نموده با گذشت بیش از دوماه موفق شده با هزینه فروش کتاب خود «بوی خوش باوینه» این بنای فرهنگی و ماندگار را به سرانجام برساند و حالا این فعال فرهنگی طرح سایه بان مافه گه بهمن را در دست اجرا دارد.

هوشنگ فرجی فر خود در این مورد به شوشان گفت : از روزی که از بنای یادبود زنده یاد بهمن علاء الدین در تاراز رونمایی شد این مکان گردشگری محلی شده برای حضور خانواده های خوزستانی و ادای احترام به این احیاء کننده شعر و موسیقی بختیاری.

فرجی می افزاید: در حال حاضر مردم خصوصا جوانان روزهای تعطیل به تاراز می آیند و به موسیقی سنتی ایل خود احترام می گذارند.

وی در بخش دیگری از صحبت خود افزود : در حالی که غرب برای از بین بردن فرهنگ ناب و کهن ایران زمین بودجه های زیادی را هزینه می کند در قالب تهاجم فرهنگی سعی بر این دارد تا فرهنگ و موسیقی شیطان پرستی، شهوت پرستی و ... خیلی از موسیقی های بی ارزش دیگر را به جوانان این مرز و بوم تحمیل نماید لذا همانگونه که بزرگان انقلاب بارها ذکر کرده اند توجه به خرده فرهنگ ها یکی از اصلی ترین سدهای برخورد با این هجوم فرهنگی می باشد و هم اکنون هر کس که مدعی دلسوزی فرهنگ خود می باشد باید بازگشت به خویشتن خویش را در خود و جوانان این مرز و بوم بوجود بیاورد.

وی در پایان از تمام فرهنگ دوستان و بهمن دوستان خواست تا در ساخت سایه بان بنای یاد بود بهمن علاء الدین شرکت نمایند و شماره های شتاب 6037691716610464 بانک صادرات و 6037991453717864 بانک ملی را جهت مشارکت در اختیار علاقمندان قرار داد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار