شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
 بخشدار شهیون دزفول از کمک 2 میلیارد ریالی یک نیکوکار برای ساخت یک مدرسه در دهستان دره کاید از توابع بخش شهیون این شهرستان خبر داد.

هوشنگ عبدالهی پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:این نیکوکار هزینه ساخت یک واحد آموزشی در روستای گله گنجون(دارمدی ) در دهستان دره کاید را تقبل کرده است که در حال طی مراحل اداری است و با تامین اعتبار ساخت این مدرسه آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در هشت ماه گذشته در بخش شهیون گفت: درخواست دهیاری معین به اداره کل امور روستایی اعلام شد که مورد استقبال قرار گرفت و طی گزارشی به سازمان دهیاری های کشور ارسال شده است.

وی پیگیری جهت اجرای طرح هادی روستاهای آبیدسره 1 و آبید سره 2 در سال جاری را از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش دانست و گفت:اجرای طرح هادی روستاهای پامنار ، رزگه و دیونی از دیگر اقدامات صورت گرفته می شود ضمن اینکه آسفالت خیابان های روستاهای بیشه بزان و رزگه انجام شده و طرح هادی روستای دیونی تا چند روز آینده تکمیل می شود.

بخشدار شهیون استقرار دکل مخابراتی روستای دیونی بعد از 2 سال پیگیری را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: دکل مخابراتی سالند در دهستان احمدفداله با سوختگی ترانس برق آن همراه بود که با کمک اداره برق و مخابرات بعد از پیگیری فراوان مشکل آن برطرف شد.

عبدالهی تقاضای 2 دستگاه مینی لودر برای دهیاری مازه پایاب در احمدفداله و دهیاری لباب در دره کاید را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این مدت دانست و گفت: به علت ریزش کوه و مسدود شدن راههای صعب العبور کوهستانی در فصل بارندگی حل این مشکل ضروری بود که اداره کل امور روستایی در این خصوص قول مساعد برای حل مشکل را در ماههای آینده داده است.

وی هماهنگی جهت احداث دکل اینترنت پرسرعت در روزهای آینده ،پیگیری جهت تشکیل تعاونی دهیاران بخش شهیون ،احداث مرکز جمع آوری زباله را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: مراحل کارشناسی تخصصی محیط زیست انجام شده و در حال انجام خرید زمینی به مساحت 2 هزار متر و احداث این مرکز با هزینه 3 میلیارد ریالی هستیم.

وی افزود:جذب سرمایه گذار در کارگاه تولیدی پرورش بلدرچین با سرمایه ای افزون بر پنج میلیارد ریال ، آبرسانی به سه روستای آبید سره 1 و2 و ماشکار از دیگر اقدامات انجام شده در بخش شهیون دزفول در این مدت می باشد ضمن اینکه طرح مطالعاتی جهت آبرسانی به روستاهای مهستان لولا ،دیونی ،پرچوک ،مال قاسم ،بیشه بزان ،نورآباد اولویت بندی شده اند.

وی افزود:احداث مدرسه در روستاهای دینراک و دارخلک و ده زنون،احداث مدرسه و مساجد طرح بنیاد برکت مقام معظم رهبری و مسجد در روستای خرمیزان و روستای لیوس از دیگر اقدامات صورت گرفته می باشد ضمن اینکه احداث مسجد از سوی بنیاد برکت در روستاهای دورک،کول سیرا و روستای آزنک نیز بزودی آغاز می شود.

عبدالهی احداث و تکمیل سه خانه بهداشت در روستاهای کول سیرا ، دورک و ماهرپایاب ،چمن کاری زمین ورزشی باغچه بان را از دیگر برنامه های در دست انجام در بخش شهیون دانست و گفت:آبرسانی به مناطق عشایری دورک به طول 14 کیلومتر از مظهر چشمه و شن ریزی جاده دارخلک به طول 7 کیلومتر و احداث سه جایگاه سوخت فسیلی از دیگر اقدامات انجام شده می باشد که در این خصوص از همکاری رئیس اداره امور عشایر دزفول تقدیر می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار