شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با این پیش بینی که به دلیل محتویات مخزن پتروشیمی بوعلی سینا، آتش سوزی در این مجتمع دو روز دیگر ادامه پیدا کند، تاکید کرد: آتش سوزی در این مجتمع بصورت زمینی و هوایی تحت کنترل است.
شوشان: مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با این پیش بینی که به دلیل محتویات مخزن پتروشیمی بوعلی سینا، آتش سوزی در این مجتمع دو روز دیگر ادامه پیدا کند، تاکید کرد: آتش سوزی در این مجتمع بصورت زمینی و هوایی تحت کنترل است.

عادل نژاد سلیم در گفتگو با خبرنگار شانا با تشریح آخرین وضع آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا اظهار کرد: خوشبختانه آتش در واحدهای فرآیندی پارازایلین خاموش شده است و  مخازن ذخیره سازی و مواد آن در حال سوختن است و باید منتظر شویم تمام مواد مخزن سوخته شود.

وی با بیان این که تمام نیروهای استانی و همچنین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) به صورت زمینی و هوایی آتش را تحت کنترل دارند تا به مخازن همجوار سرایت نکند، اعلام کرد: با توجه به محتویات مخزن، احتمال تداوم آتش سوزی تا دو روز آینده وجود دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خاطرنشان کرد: جای شکر دارد که خسارت آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا تنها مالی بوده و تاکنون هیچ مصدومیت و آسیبی برای پرسنل درگیر در حادثه آتش سوزی پیش نیامده است.

به گفته نژاد سلیم، تمام فعالیتها در محل حادثه در حال انجام و کنترل است و هر گونه اخبار را اطلاع رسانی خواهند کرد.

پتروشیمی بوعلی سینا یکی از واحد‌های تولید‌کننده مواد آروماتیک است که مالک سهام آن هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس است، این پتروشیمی در زمینی به مساحت ٣٦ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع است.

آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا از روز گذشته آغاز شده است. آتش سوزی در برج ٨٠٠١ که با ١٢١ متر ارتفاع یکی از بلندترین برجهای پتروشیمی است، بامدادامروز (پنجشنبه، ١٧ تیرماه) تقریبا بطور کامل مهار شده است. آتش در مخزن این پتروشیمی که صبح امروز (پنجشنبه، ١٧ خردادماه) مهار شده بود بار دیگر زبانه کشید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار