شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
 تیم کارشناسی «اچ اس ای» شرکت ملی نفت ایران با اعزام به ماهشهر دلایل وقوع آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا را بررسی می کند.

به گزارش شوشان ، یک تیم پنج نفره کارشناسی از سوی «اچ اس ای» شرکت ملی نفت ایران برای بررسی دلایل وقوع آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا فردا به ماهشهر اعزام می شود.

اعضای پنج نفره این تیم را کارشناسان بخش اداره آتش نشانی، ایمنی، بهداشت، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تشکیل می دهند.

آتش سوزی روز گذشته در برج ٨٠٠١ که با ١٢١ متر ارتفاع یکی از بلندترین برجهای پتروشیمی است، بامداد امروز پنجشنبه تقریبا به طور کامل مهار شده است. آتش در مخزن این پتروشیمی که صبح امروز مهار شده بود بار دیگر زبانه کشید.

آتش در واحدهای فرآیندی پارازایلین خاموش شده اما مخازن ذخیره سازی و مواد آن در حال سوختن است.

خسارت آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا تنها مالی بوده و تاکنون هیچ مصدومیت و آسیبی برای پرسنل درگیر در حادثه آتش سوزی پیش نیامده است.

شرکت مناطق نفتخیز جنوب از زمان وقوع آتش سوزی، در پتروشیمی بوعلی سینا در محل حادثه حضور دارد. بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تا در محل حادثه آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا حضور می یابد.

این شرکت علاوه بر ارسال٢٨٠ بشکه ماده خاموش کننده و دو دستگاه بزرگ آتش نشانی، دو گروه آتش نشان را به موقعیت پتروشیمی بوعلی سینا اعزام کرده است، بیژن عالی پور، مدیر عامل این شرکت نیز در محل حادثه حضور پیدا خواهد کرد.

علی صفی خانی، رئیس اچ اس ای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، دهقانی، رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و همچنین رئیس و معاونین اچ اس ای و ترابری شرکت آغاجاری نیز در محل حادثه حضور دارند.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ٣٦ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع است،خوراک پتروشیمی ماهشهر نفتای سبک و سنگین و بنزین پیرولیز است که از کارخانجات NGL (١٠٠٠/٩٠٠ پازنان) و پتروشیمی امیرکبیر تامین می شود و در فرآیندهای موجود در واحدهای عملیاتی مختلف به محصولات با ارزش و سود آور آروماتیکی نظیر پارازایلین و ارتوزایلین و بنزن تبدیل می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار