شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
 مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره ب اینکه پیش بینی می شود حریق پتروشیمی تا جمعه ادامه داشته باشد، افزود: به مردم اطمینان می دهیم که این آتش سوزی سلامتی آنها را تهدید نمی کند.

هاشم بالدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از روز گذشته همه تلاش خود را برای مهار آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا به کار گرفته ایم و نیروهای پشتیبانی استان را تجهیز و وظایف آنها را تعریف کرده ایم تا حادثه آتش سوزی هر چه زودتر به اتمام برسد.

وی افزود: امروز عملیات آتش نشانی را بالگردها انجام داده اند و هم اکنون نیز در حال آبگیری هستند و امیدواریم به کمک تجهیزاتی که در استان داریم بتوانیم این آتش را مهار کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر با پیگیری های استاندار و معاون عمرانی استاندار در حال اعزام به منطقه برای مشاهده صحنه حادثه هستیم.

به گفته بالدی، با تقسیم وظایفی که انجام شده و با امکاناتی که داریم امید برای مهار آتش را داریم.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه کلیه تجهیزات استان را آماده باش داده ایم چنانچه نیازی به امکانات بیشتر است از سایر شهرستان ها به ویژه از شهرستانهای معین درخواست کمک خواهیم کرد.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان گفت: شایعه تخلیه شدن ماهشهر و یا لزوم تخلیه این شهر اصلا صحت ندارد و آتش سوزی منطقه پتروشیمی سلامتی مردم را تهدید نمی کند.

بالدی  اظهار کرد: شرایط اکنون کنترل شده و از سرایت آتش سوزی جلوگیری کردیم. در واقع هم اکنون با خنک کردن جداره مخزن دچار حریق شده آن هم از طریق استقرار ماشین آلات و پمپ باعث پیشگیری از سرایت آتش به سایر مخازن شده ایم.

وی افزود: در حال حاضر چهار بالگرد در کنار تجهیزات دیگر مشغول آب پاشی بر روی مخزن دچار حریق شده هستند.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان در ارتباط با زمان مهار آتش گفت: با توجه به حجم مواد نفتی موجود در مخزن دچار حریق شده که حدود ۲۰ هزار تن است، پیش بینی می شود که آتش سوزی تا فردا ادامه داشته باشد.

بالدی بیان کرد: شایعاتی مبنی بر تخلیه شدن ماهشهر و یا لزوم تخلیه این شهر در فضای مجازی و به صورت پیامک بین مردم پخش شده که آن را تکذیب و تأکید می کنیم که لزومی به تخلیه این شهر نیست.

وی ادامه داد: همچنین به مردم این اطمینان را می دهیم که این آتش سوزی سلامتی آنها را تهدید نمی کند.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان با تأکید بر بسیج همه امکانات برای مهار آتش گفت: از امکانات و تجهیزات شهرداری اهواز، بندرامام، ماهشهر، مناطق نفتخیر جنوب، ملی حفاری و سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین تیم های عملیاتی این نهادها برای مهار آتش استفاده شده است.

به گزارش مهر، با رسیدن بالگردهای آب پاش به محل آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا عملیات تازه ای در این بخش آغاز شد.

پیگیری ها حاکی از آن است که بالگردهایی که روز گذشته درخواست آنها برای مهار آتش سوزی داده شده بود، به این محل رسیده است. بالگردها در حال مهار آتش به وسیله آب دریا بر روی مخزن ٢٠٠١ پتروشیمی بوعلی سینا هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار