شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۰۲۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
امین شحیطاوی 

وقتی حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی بندرامام را در اخبار شنیدم به عنوان یک ایرانی بسیار نگران و دعا کردم بتوانند مسوولان و تیم های امدادی کنترل اثرات این آتش سوزی مهیب را به سرعت و با کمک دستگاه ها و چرخبال ها به سرعت کنترل کنند.

ولی وقتی خبر کمک گرفتن استان های دیگر را باتوجه مجاورت و... را شنیدم خوشحال شدم که به سرعت این حادثه در حال کنترل است. ولی یک نکته مهم و سوال بی پاسخ مانده که مایلم مدیران محترم صنایع پتروشیمی نفت و حفاری استان پاسخ بدهند. چرا  استان خوزستان با دارا بودن  دهها چاه و دکل نفتی و حفاری و عملیاتی نفتی و مراکز صنعتی و پتروشیمی عظیم مخصوصا منطقه ویژه بندر امام و داشتن القابی نظیر قطب نخست و منحصر به فرد نفت گاز و پتروشیمی صنایع جانبی و در نهایت درآمدزایی بالای این صنایع علی رغم تبعات و اثرات زیان بار نفتی و آب و هوایی به جغرافیای استان و ساکنان برای مدیریت حوادث آتش سوزی و شبیه آن در ارتباط با افزایش توان ایمنی و کنترل این گونه حوادث در استان اگر بالگرد آب پاش در مناطق مذکور درنظر می گرفتند؟!

 نمی توانستند حادثه را کنترل و از افزایش تلفات اقتصادی و تاسیساتی  جلوگیری می شد؟ آیا شنیدن خبر کمک گرفتن چرخ بال آب پاش از استان نیمه محروم بوشهر کمی که نه در حالت عادی  مدیران و مسولان  نفت و حفاری و پتروشیمی را ناراحت نکرد؟

مدیریت بحران و خطرات مهیب که می تواند فجایع  زیست محیطی فراوانی به کشور و استان  وارد سازد به نظرم تشکیل کمیته حقیقت یاب دراین گونه حوادث با هدف شناسایی عوامل و راهکارهایی که می توانست در همان ابتدا از افزایش حادثه و آتش سوزی مدیریت لجستیکی بهتری پیش بینی می گردید.

آیا الان باید شاهد این دامنه از خرابی و تلفات به دلیل نداشتن تجهیزات کافی نظیر چرخ بال های عملیاتی و آب پاش باشیم؟ آیا کوتاهی نشده است؟!

 هر چند همگان می دانیم نیروهای امدادی و ایمنی جان فشان و شجاعی داریم که زبانزد همگان هستند. نمونه آن مهار چاه های نفتی حمله رژیم بعث عراق به کویت و افتخار مهار سخت ترین آن ها توسط تیم های امدادی و فنی ایرانی بود ولی بعد از این همه سال ها تجربه به شخصه انتظار بیشتری از مسوولان امر ور این مسله بود که تجهیزات و امکانات درحد واندازه استان و صنایع حساس آن وجود ندارد.

 از همه مهمتر مهار تبعات زیست محیطی حوادث این چنینی است که شوربختانه استان در کشور وضعیت مناسبی ندارد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
فاطمه عطشانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment متاسفانه اخیرا وزارت نفت در زمینه تقویت نیروهای ایمنی و آتش نشانی و حتی HSE و خرید تجهیزات به شدت کم کاری نموده است.سالهاست که خرید بالگرد اورژانس در دستور کمیته HSEمناطق نفتخیز جنوب است ما تا کنون اقدام عملی صورت نگرفته است.آیای وزیر عزیر HSEقلب نفت است.
comment
ابراهیم حقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
comment
0
1
comment چرا سایت شوشان ویراستار ندارد؟ قبل از انتشار این متن بدنیست یک بار هم که شده آن را از رو بخوانید.این یادداشت کلکسیونی از غلطهای املایی و نگارشی است.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
comment
0
0
comment بله عزیزم اقای ویزر خود را صاحب وزارت نفت میداند
وقتی همه چیز رو پیمانکاری میکنه
نیروهای انسانی با تجربه را تعدیل میکنه
وقتی همش دنبال منافع خودشان هستند کی به فکر خوزستان وخوزستانی هست
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
comment
0
1
comment نگارنده گویا داره قصه میگه و به همون زبون خودش هم نوشته
البته ایشون عادت دارند به این سبک
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
comment
0
0
comment تمام این مشکلات فقط و فقط تقصیر امیر حیات مقدم بود!!!
باورم کنید.
خودتان هم میدانید.
جدیدا اخباری در امده که نشان میدهد کودتای 28 مرداد هم تقصیر امیر حیات مقدم بوده .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار