شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
قانون جديد مالياتي با پيش‌بيني مشوق‌هايي سعي در حمايت از توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي در مناطق محروم دارد. به اين ترتيب در اصلاحيه ماليات هاي مستقيم معافيت فعاليت‌هاي خدماتي مانند ساخت بيمارستان، هتل و خدمات حمل و نقل در مناطق محروم مشمول معافيت مالياتي شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب : قانون جديد مالياتي با پيش‌بيني مشوق‌هايي سعي در حمايت از توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي در مناطق محروم دارد. به اين ترتيب در اصلاحيه ماليات هاي مستقيم معافيت فعاليت‌هاي خدماتي مانند ساخت بيمارستان، هتل و خدمات حمل و نقل در مناطق محروم مشمول معافيت مالياتي شده است.

اگرچه سويه دولت حذف معافيت‌هاست اما در قانون جديد براي برخي فعاليت‌هاي اقتصادي هم معافيت مالياتي در نظر گرفته شده است. 

محمدقاسم پناهي قائم مقام سازمان مالياتي در گفت و گو با انتخاب توضيح داد: در قانون مصوب سال 1366 تمام فعاليت‌هاي توليدي، صنعتي و معدني كه در مناطق محروم انجام مي‌شد مشمول معافيت مالياتي بود اما از امسال به اين فعاليت‌ها، فعاليت‌هاي خدماتي نيز مانند ساخت بيمارستان و هتل و همچنين خدمات حمل و نقل اضافه مي شود.

او اظهار كرد: بر اساس قانون در مناطق كمتر توسعه يافته انجام اين خدمات تا 10 سال از پرداخت ماليات معاف خواهد بود. اگر اين فعاليت‌ها در شهرك‌هاي صنعتي اين مناطق انجام شود مدت معافيت به 13 سال مي‌رسد. بعد از اتمام 13 سال نيز 10 ميليارد تومان سرمايه گذاري از محل سودهاي سال‌هاي بعد هم تا زماني كه به ميزان سرمايه گذاري اوليه نرسيده باشد از كل سودهاي سال‌هاي بعد مستهلك مي‌شود‌.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار