شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹

 

در حالی که استاندار خوزستان اخیرا به مدیران بانک کشاورزی بابت اهمال در اشتغال‌زایی انتقاد کرده و به آنان تذکر جدی داد، رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان عملکرد این بانک در توسعه کشاورزی استان را مطلوب ارزیابی کرد.

سید جعفر حجازی استاندار خوزستان اخیرا در آخرین نشست ستاد اجرایی کارگروه کشاورزی استان با ابراز ناراحتی از روند اعطای تسهیلات بانکی به طرح‌های مصوب شده خواستار ارائه توضیح از مدیر بانک کشاورزی در استان خوزستان درباره عدم پرداخت تسهیلات شد.

استاندار خوزستان با تأکید بر سهل‌انگاری و ساده انگاری بانک کشاورزی نسبت به این طرح‌ها گفته بود: مردم نباید معطل بازی‌های بانکی شوند مخصوصا در شهرستان‌هایی مانند اندیکا و مسجدسلیمان که دارای شعب بانکی مشترک هستند نباید به دلیل یک مدرک یا کاغذ بیش از دو هفته تأخیر در روند تکمیل پرونده اتفاق افتد.

استاندار خوزستان خواستار جدیت در روند پیگیری طرح‌های مصوبه شده و افزود: بانک کشاورزی دقت ویژه‌ای برای رفع مشکلات شهرستان‌ها داشته و پیگیر مواردی که در کارگروه تصویب می‌شوند باشد تا طرح‌های پررنگ به دلیل مشکلاتی مانند زمین مورد نظر یا عدم پرداخت تسهیلات بانکی متوقف نشوند؛ همچنین تصمیماتی که در نشست‌ها اخذ می‌شود به اعضای شعبات ابلاغ و لازم الاجرا شود.

ایرادی به بانک کشاورزی وارد نیست

از سوی دیگر رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه در اجرای مطلوب طرح توسعه کشاورزی استان، استانداری، جهاد کشاورزی، سازمان آب و برق و بانک کشاورزی تلاش گسترده‌ای انجام داده‌اند گفت: در این میان، بانک کشاورزی خوزستان به عنوان نهادی که متولی بررسی طرح‌ها و پرداخت تسهیلات است، عملکرد بسیار مطلوبی داشته است.

مسعود اسدی در خصوص برخی ایرادات وارده به بانک کشاورزی خوزستان در رابطه با سهل‌انگاری و تعلل در پرداخت تسهیلات طرح توسعه کشاورزی گفت: نمی‌توان چنین ایراداتی را وارد دانست چرا که تسهیلات اعطایی به بخش کشاورزی خوزستان در صورتی باعث توسعه و پیشرفت کشاورزی خواهد شد که ‌‌نهایت دقت در شایسته بودن دریافت کنندگان تسهیلات و همچنین توجیه بودن طرح‌های پیشنهادی به‌عمل آید و این امر نیز در همین قانون به بانک کشاورزی محول شده است.

وی ادامه داد: در صورتی که بانک کشاورزی، تحت فشار مجبور به تساهل در روند قانونی پرداخت تسهیلات شود نه تنها توسعه‌ای اتفاق نخواهد افتاد بلکه این تسهیلات باعث ایجاد تورم در جامعه خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی گفت: به نمایندگی از جامعه کشاورزان استان از مجموعه بانک کشاورزی می‌خواهیم ضمن ‌‌نهایت تسریع در بررسی پرونده‌ها از اعطای هر گونه تسهیلاتی که فاقد توجیه اقتصادی باشند خودداری کند چرا که در ‌‌نهایت این اعتبارات به حساب بخش کشاورزی خوزستان نوشته می‌شود.

اسدی تصویب و اجرای طرح توسعه کشاورزی را نشانه نوعی توجه و عنایت دولت به بخش کشاورزی دانست و افزود: در راستای اجرای این طرح که با تزریق تسهیلات کم بهره همراه است قرار است 2 میلیون هکتار به سطح زیر کشت در کشور افزوده شود.

وی گفت: کشاورزان می‌توانند با تشکیل شرکت تعاونی و ارائه طرح و تصویب آن در کارگروه‌های شهرستان و استان از تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار