شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
نکته قابل تأمل در این ماجرا، نوع اسلحه ای است که با آن به محیط بان دنا شلیک شده است؛ اسلحه کلاشنیکف که سلاحی جنگی به شمار می‌آید و صرف همراه داشتن آن می‌تواند افراد را با عواقب سنگینی مواجه کند؛ اما ظاهرا اینقدر برای برخی استفاده از آن کم هزینه و آسان است که نه تنها با آن به شکار می‌پردازند، بلکه از آتش گشودن به وسیله آن روی محیط بانان نیز ابایی ندارند.
شامگاه شنبه یکی دیگر از محیط‌بان پارک ملی دنا توسط شکارچیان در ارتفاعات دنا به گلوله بسته شد. 

به گزارش «تابناک»، غروب روز گذشته، جواد عمادی، محیط‌بان پارک ملی دنا، هنگام گشت زنی در ارتفاعات خفر در ضلع شمالی پارک ملی دنا با متخلفان رو به رو شده و مورد اصابت تیر مستقیم آن‌ها قرار گرفت؛ اتفاقی که از فرط تکرار در حال عادی شدن است! 

سید اسدالله هاشمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: جواد عمادی محیط‌بان پارک ملی دنا غروب روز گذشته، هنگام گشت‌زنی در ارتفاعات «خفر» در ضلع شمالی پارک ملی دنا با متخلفان روبه‌رو شده و مورد اصابت تیر مستقیم آن‌ها قرار گرفت. 

وی افزود: این محیط‌بان جهت مداوا به یاسوج منتقل شد و خوشبختانه وضعیت جسمی وی که از ناحیه دست چپ مجروح شده رضایت‌بخش است و تا ساعات آینده مورد عمل جراحی قرار خواهد گرفت. 

هاشمی در پاسخ به اینکه آیا ضاربان شناسایی و دستگیر شده‌اند، گفت: گزارشی مبنی بر خروج این شکارچیان از منطقه دریافت نکرده‌ایم و پارک ملی دنا همچنان در محاصره ماموران ما قرار دارد که امیدواریم به دستگیری این متخلفان بینجامد.
 
 
علی افشار، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد هم در تشریح ماجرا به دیده‌بان محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور شکارچیان متخلف در پارک ملی دنا، شب گذشته محیط بانان این پارک جهت بررسی موضوع عازم ارتفاعات موسوم به خفر شدند و پس از مدتی جست‌و‌جو سه فرد مشکوک را مشاهده می‌کنند اما شکارچیان متخلف به محض مشاهده مأموران، با اسلحه کلاشینکف به سمت محیطبانان تیراندازی می‌کنند. 

وی افزود: بر اثر تیراندازی شکارچیان متخلف، محیط‌بان جواد عمادی از ناحیه بازوی دست چپ آماج اصابت گلوله قرار گرفته و متخلفان با استفاده از این فرصت متواری می‌شوند. پس از این حادثه، محیط‌بان مجروح شب گذشته با تلاش همکاران و عوامل اورژانس به بیمارستانی در سمیرم و پس از اقدامات درمانی اولیه، صبح امروز به بیمارستان یاسوج منتقل شده است. 

افشار در ادامه گفت: از صبح امروز تحقیقات برای شناسایی ضاربین محیط‌بان آغاز شده و سرنخ‌های خوبی در این زمینه به دست آمده که احتمالا متخلفین به زودی شناسایی و دستگیر خواهند شد. 
 
نکته قابل تامل در این ماجرا، نوع اسلحه‌ای است که با آیا به محیط‌بان دنا شلیک شده است؛ اسلحه کلاشنیکف که سلاحی جنگی به حساب می‌آید و صرف همراه داشتن آن می‌تواند افراد را با عواقب سنگینی مواجه کند؛ اما ظاهرا اینقدر برای برخی استفاده از آن کم هزینه و آسان است که نه تنها با آن به شکار می‌پردازند، بلکه از آتش گشودن به وسیله آن روی محیط بانان نیز ابایی ندارند. 
 
عمادی پنجمین محیط‌بان کشور است که طی یک ماه اخیر مورد اصابت تیر مستقیم شکارچیان قرار گرفته است.
برچسب ها: محیط بان ، گلوله
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار