شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۰
هموطنان کارلوس کی روش قهرمان یورو و پادشاه جدید فوتبال اروپا
پرتغال در حالی که 100 دقیقه بدون کاپیتان مشهورش مقابل فرانسه میزبان مقاومت کرد، با تک گل دقیقه 109 ادر ، برای نخستین بار در تاریخ قهرمان جام ملتهای اروپا شد. کریس رونالدو که این بازی غیر از فتح یورو ،برای او حکم توپ طلای 2016 در رقابت با گریزمان را داشت، خیلی زود مصدوم و تعویض شد اما بازی منطقی هم تیمی هایش باعث شد تا فرانسه قدرتمند در خانه شکست را پذیرا شود و فوتبال اروپا یک پادشاه جدید داشته باشد؛ پرتغال!
 دیدار نهایی جام پانزدهم فوتبال اروپا از ساعت 23:30 دیشب با مصاف فرانسه مقابل پرتغال در شهر پاریس آغاز شد و در پایان 120 دقیقه تلاش دو تیم، این پرتغالی ها بودند که با تک گل ادر فاتح میدان شده و برای نخستین بار قهرمانی در یک تورنمنت ملی در سطح بزرگسالان را تجربه کنند.

به گزارش تابناک ورزشی، در حالت عادی امشب این میزبان بود که با گریزمان آقای گل تورنمنت و سایر ستاره هایش شانس بیشتری برای پیروزی و فتح جام در پاریس داشت اما پرتغالی ها که همیشه نشان داده اند با روحیه جنگندگی می توانند معادلات را تغییر دهند، بدون داشتن کاپیتان رونالدو  100 دقیقه زیرفشار فرانسه طاقت آوردند تا برای اولین بار فاتح اروپا شوند.

نکته عجیب اینکه پرتغالی ها تنها با یک پیروزی طی 90 دقیقه قانونی در هفت مسابقه خود ، قهرمان شدند. آنها هر سه بازی دور مقدماتی را با تساوی پشت سر گذاشتند و یکی از چهار تیمی بودند که به لطف قانون جدید یورو و 24 تیمی شدن آن با مقام سومی گروه ، صعود کردند!
آنها سپس کرواسی را در وقت اضافه ، لهستان را در پنالتی ها و فرانسه را در وقت اضافه مغلوب کردند و تنها در دیدار مقابل ولز در نیمه نهایی موفق شدند با نتیجه دو بر صفر در همان نود دقیقه حریف را شکست دهند.

سرمربیان دو تیم ، ترکیب اصلی خود برای حضور در بازی فینال را اینگونه معرفی کرده اند.

فرانسه: لوریس، سانیا، کوشیلنی، اومتیتی، اورا، پوگبا، ماتوئیدی، سیسوکو، گریزمان، پایت، ژیرو
 
پرتغال: روی پاتریسیو، سوارس، په په، فونته، گریرو، ماریو، کاروالیو، سیلوا، سانچس، نانی، رونالدو(23-کوارشما)

دقیقه صفر / فرانسه 0 - پرتغال 0 / دوئل گریزمان و رونالدو برای فتح یورو و توپ طلا

تصویری از رختکن تیم ملی فرانسه پیش از ورود بازیکنان برای پوشیدن لباس مسابقه و ورود به زمین.

دقیقه صفر / فرانسه 0 - پرتغال 0 / دوئل گریزمان و رونالدو برای فتح یورو و توپ طلا

تصویری از مدال قهرمانی یورو 2016 که در پایان این مسابقه به بازیکنان و اعضای تیم فاتح اهدا خواهد شد.

دقیقه صفر / فرانسه 0 - پرتغال 0 / دوئل گریزمان و رونالدو برای فتح یورو و توپ طلا

جام قهرمانی در دستان ژاوی اسطوره بارسلونا و بازیکن پیشین تیم ملی اسپانیا به ورزشگاه آورده شد

دقیقه 60 / فرانسه 0 - پرتغال 0 / رونالدو در بیست دقیقه مصدوم و تعویض شد +تصاویر

تصویری از مراسم آغازین دیدار فینال یورو 2016

دقیقه 16 / فرانسه 0 - پرتغال 0 / دوئل گریزمان و رونالدو برای فتح یورو و توپ طلا

دقیقه 4: نخستین فرصت بازی با ارسال بلند و عمقی سانچز به پشت مدافعان فرانسه بوجود آمد که نانی بعد از کنترل دشوار ، توپ را با فضای بالای دروازه زد.

دقیقه 7: گریزمان با فضایی که فرار سیسوکو و سانتر کوتاه پایت برایش فراهم کرده بود پشت محوطه شش قدم صاحب موقعیت شد اما ضربه پای چپ او بسیار بد از کنار دروازه با فاصله به بیرون رفت.

دقیقه 27 / فرانسه 0 - پرتغال 0 / کابوس میهمان؛ رونالدو مصدوم و تعویض شد+تصاویر

دقیقه 9: رونالدو  با خطای شدید دیمیتری پایت تکنیکی مصدوم شد و برای دقیقه ای از زمین بیرون رفت تا مداوا روی پای او انجام شود. کریس به شدت احساس درد می کرد. داور کارتی به هافبک فرانسه نشان نداد.

دقیقه 51 / فرانسه 0 - پرتغال 0 / رونالدو در بیست دقیقه مصدوم و تعویض شد +تصاویر

دقیقه 10: سانتر ماتویدی پشت په په روی سر گریزمان تندوتیز فرود آمد اما ضربه زیبای سر گریزمان با چرخش بسیار زیاد را پاتریسیو با نوک انگشتان به کرنر فرستاد.

دقیقه 27 / فرانسه 0 - پرتغال 0 / کابوس میهمان؛ رونالدو مصدوم و تعویض شد+تصاویر

 دقیقه 19: مهمترین اتفاق بازی مصدومیت رونالدو پیش از رسیدن بازی به دقیقه بیستم است. کریس که این بازی غیر از فتح یورو 2016 برای او حکم رقابت با گریزمان برای فتح توپ طلا را دارد برای دقایقی با چشمانی اشکبار از زمین مسابقه خارج شد و با تلاش پزشکان به میدان بازگشت. اما وقتی برای سومین بار روی چمن دراز کشید مشخص شد که توان ادامه بازی را ندارد. در حالیکه دشان هنگام خروج رونالدو روی برانکارد به او دلداری داد ، فرانسوی ها درون استادیوم به شکل محسوسی به شادی پرداختند و کنار برج ایفل نیز جشن بی سابقه ای شبیه زدن گل در فینال(!) برپا شد.

دقیقه 27 / فرانسه 0 - پرتغال 0 / کابوس میهمان؛ رونالدو مصدوم و تعویض شد+تصاویر

دقیقه 41 / فرانسه 0 - پرتغال 0 / کابوس میهمان؛ رونالدو مصدوم و تعویض شد+تصاویر

دقیقه 72 / فرانسه 0 - پرتغال 0 / مصدومیت زودهنگام و تعویض رونالدو، گل نزنی گریزمان! +تصاویر

دقیقه 34: سیسوکو روی ارسال کوتاه کرنر ، دریبلب زیبای درون محوطه جریمه به سدریک زد و بعد از عبور توپ با پشت پا از میان دو پای وی شوتی محکم روانه دروازه کرد که پاتریسیو فقط با کف دست برگشت داد.

دقیقه 58: بالاخره گریزمان فرصت پیدا کرد که از مدافع مستقیمش عبور کند اما ضربه نهایی آرام او با زاویه از دروازه پرتغال در دست های پاتریسیو آرام گرفت.

دقیقه 66: کینگزلی کومان در جناح چپ پس از دریبل مدافع روبرو سانتری استادانه روی پیشانی گریزمان ارسال کرد اما این مهاجم آماده از فاصله دو قدمی دروازه توپ را به بالا زد!

دقیقه 75: کومان با نفوذ در محوطه جریمه پرتغال برای خودش موقعیت شوتزنی ایجاد کرد و ضربه زمینی و زاویه مخالف او را پاتریسیو با مهارت دفع کرد تا قهرمان تیمش تا این دقیقه از بازی باشد.

دقیقه 80: سانتر نانی می رفت تا اتفاقی به گل پرتغال تبدیل شود اما نوک انگشتان لیوریس توپ را با کمک تیر دروازه بیرون کشید و در برگشت هم برگردان کوارشما در آغوش گلر فرانسه آرام گرفت.

دقیقه5وقت اضافه/فرانسه0-پرتغال0/تیردروازه، فینال بدون گل را به وقت اضافه برد+تصاویر

دقیقه 84: شوت سرکش سیسوکو با دفع ناقص پاتریسیو به گریزمان رسید و سانتر او با ضربه سری آرام در آغوش گلر آماده پرتغال آرام گرفت.

دقیقه 90+3: ژینیاک پشت به دروازه درون شش قدم صاحب توپ شد و با فریب بدن، په په مدافع پرتغال را جا گذاشت تا با یک ضربه آرام از کنار دستان پاتریسیو توپ را عبور دهد اما ضربه به تیر عمودی خورد و توپ به زمین برگشت.

دقیقه5وقت اضافه/فرانسه0-پرتغال0/تیردروازه، فینال بدون گل را به وقت اضافه برد+تصاویر

دقیقه 5 وقت اضافه: ارسال ضربه ایستگاهی به درون محوطه جریمه فرانسه با ضربه سر په په جلوکشیده در حالت نامتعادل همراه شد که با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت تا آه رونالدو روی نیمکت بلند شود.

دقیقه 13 وقت اضافه: پرتغال صاحب یک ضربه کرنر شد و با ضربه سر کاروالیو تا آستانه زدن گل پیش رفت اما لیوریس توپ به زمین خورده شده را به سختی و با گف دستان برگشت داد تا ناجی فرانسه باشد.

دقیقه 18 وقت اضافه: پرتغال صاحب ضربه کاشته یا همان ضربه آزاد شد و توپ موتینیو به تیر افقی خورد.

گل پرتغال / دقیقه 19وقت اضافه: ادر کار را تمام کرد و با یک ضربه دقیقه درازه طلسم شده لیوریس را باز کرد تا فریاد شادی یاران و هموطنان رونالدو در پاریس به گوش برسد.

فرانسه 0 - پرتغال 1/ یاران رونالدو پاریس را فتح کردند - سکوت مرگبار فرانسوی ها +تصاویر

فرانسه 0 - پرتغال 1/ یاران رونالدو پاریس را فتح کردند - سکوت مرگبار فرانسوی ها +تصاویر

دقیقه 122: آخرین فرصت گل فرانسه هم درون محوطه جریمه پرتغال توسط مدافعان میهمان بلوکه شد تا خروس ها دیگر آواز نخوانند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار