آمار بیماران سوختگی در خوزستان به لحاظ صنعتی بودن این استان و وجود صنایع پتروشیمی، فولاد و نورد لوله، نفت وحفاری رو به افزایش است.

"> افزایش آمار سوختگی در خوزستان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵

آمار بیماران سوختگی در خوزستان به لحاظ صنعتی بودن این استان و وجود صنایع پتروشیمی، فولاد و نورد لوله، نفت وحفاری رو به افزایش است.

شوشان / شهرزاد امیری: رییس بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز گفت: آماربیماران سوختگی دراستان خوزستان به لحاظ صنعتی بودن این استان ووجود صنایع پتروشیمی ، فولاد ونورد لوله ،نفت وحفاری رو به افزایش است.

 

مهران گلبهار اظهار داشت : انفجارهای ناشی از گازسوز کردن غیر استاندارد خودروها و آتش سوزی منازل از دیگر علل مهم درصد بالای آتش سوزی ها دراستان طی سال های اخیر است بطوری که می توان گفت حدود 20 درصد تخت های اتاق مراقبتهای ویژه بیمارستان سوختگی ما به علت بروز دو مورد مذکوراست .

وی در خصوص برخی مشکلات بیماران دچار سانحه سوختگی اشاره کرد وگفت : بطور کلی مسئله سوختگی هرینه های زیادی دربردارد وبیمار باید بطور متوسط چیزی حدود یک میلیون تومان هزینه کند وحمایت بیمه ها کافی نیست .

"گلبهار" افزود : لباس مخصوص سوختگی از موارد ضروری است که پزشک ،خرید آن را به بیمار دچار سانحه سوختگی بالا تجویزمی کند وبا توجه به گران بودن وعدم مرغوبیت لباس های مخصوص سوختگی موجود دربازار ، بیمارستان طالقانی اهواز 5 ماه قبل موفق به تهیه لباس های مخصوص سوختگی با جنس مرغوب ودوام 8 ماهه شده که با همان قیمت تمام شده اولیه دراختیار بیماران سوختگی شدید قرار می دهد .

رییس بیمارستان طالقانی شهر اهواز از راه اندازی بانک پوست بیمارستان سوانح سوختگی این بیمارستان تا پایان سال جاری خبرداد.

مهران گلبهار اظهارداشت : از دو سال گذشته مطالعات احداث مجموعه بخش مراقبتهای ویژه سوختگی برای بیماران را درنظر گرفتیم و با هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت ، این بخش با مساحتی برابر با 600 متر مربع تا پایان امسال راه اندازی می شود .

وی گفت : بانک پوست این بیمارستان شامل 10 اتاق مراقبتهای ویژه ،اختصاص فضای 30 متر مربعی باتجهیزات کامل برای حفظ سلامتی هربیمارسوختگی واتاق عمل درهمان مکان می باشد .

"گلبهار"افزود: در بانک پوست همچنین بسیاری فراورده های دیگر مانند پوست سلول برای بیمار نگهداری می شود وامیدواریم باحمایت ریاست دانشگاه دکتر سرمست هرچه زودتر شرایط ایجاد بانک پوست را درخوزستان فراهم نماییم .

رییس بیمارستان سوختگی جنوب غرب کشور از بهبود 80 درصدی سوختگی ها، با اجرای روش جدید پیوند پوست در بیمارستان طالقانی شهر اهواز خبرداد .

مهران گلبهار اظهارداشت: تکنیک جدید پیوند پوست دراین بیمارستان برای نخستین بار درخوزستان و برای دومین باردرسطح کشوربه اجرا درآمده است .درتکنیک" ماکروگرفت " که از 7 ماه قبل دراین بیمارستان آغازشده امکان پیوند با استفاده ازحداقل پوست باقی مانده از بیمارممکن می باشد.

وی از جمله مزایای تکنیک جدید پیوند پوست را، به حداقل رساندن احتمال عفونت زخم ،کاهش هزینه های درمان برای بیماران ، درمان درسریعترین زمان ممکن (کمتر از 4 روز برای بیماران دچار سوختگی 80 درصد)و افزایش درصد امید به زندگی دربیماران دچار سوختگی عنوان کرد .

رییس بیمارستان سوختگی قطب جنوب غرب کشور ،با اشاره به اینکه روش جدید پیوند پوست زمانی انجام می شود که شرایط عمومی حال بیمار تعدیل وکنترل عفونت زخم فراهم باشد تصریح کرد : اکثریت قریب به اتفاق بیماران ما ظرف 6 ماه گذشته تحت عمل جراحی این پیوند قرار گرفتند و عمل آنها با موفقیت کامل صورت گرفته است .

"گلبهار" گفت : در عمل پیوند، پوست از یک محل برداشته و به محلی که آماده و بدون عفونت است منتقل می‌شود. تفاوت روش قدیم با جدید در این است که در روش جدید موسوم به مایکروگرفت، پوست سالم به قطعات زیاد و بسیار کوچک تقسیم و به صورت قطعات جدا از هم استفاده می‌شود، به همین دلیل امکان بهبود افزایش و احتمال عفونت کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه روش‌های قدیمی پیوند هنوز هم در کشور انجام می‌شود افزود : روش‌های جدید دیگری برای پیوند پوست در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد که درصدد آموزش و انتقال تکنولوژی این اعمال جراحی هستیم.

"گلبهار "خاطرنشان کرد :بیمارستان طالقانی اهواز علاوه بر ارائه خدمات درمانی به بیماران سوختگی استان خوزستان ، بیماران استان های لرستان ، کهکیلویه وبویراحمد ، چهارمحال بختیاری ، بوشهررا نیز تحت حمایت درمانی خودقرار داده است لذا باید حمایت های لازم ازسوی دانشگاه های این استان ها جهت تدوام وتقویت وتوسعه این بیمارستان صورت گیرد .


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار