شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
عبدالرحیم سوارنژاد

بازخوانی و شناخت پروسه رفتار عناصر سیاسی در همراهی یا تقابل بامدیریت استان در برهه های مختلف یک ضرورت برای هرمدیر تازه نفس است ، او باید تعامل یا تقابل این عناصر راعلت یابی نموده و بدون اینکه به گذشته های خیلی دور رفت به همین نزدیکیها بسنده کند تا به کشفیات جدید دست یابد و از آنها بیاموزد! تودیع مقتدایی و واکنشهایش با آن ادبیات نامانوس یک درس تاریخی برای هر مدیری است که در خوزستان بر مسند می نشیند و برای چینش نیروی انسانی و گماردن بر مناصب بسیار عبرت آموز است.

مشکلات مقتدایی از زمانی آغاز شد که وزارت کشور برای ماموریت نیروهای آموزش و پرورش به استانداریها محدودیت ایجاد نمود و عملا" وی را از بکارگیری نخبگان و فرهیختگان فرهنگی که قدرت تعامل اجتماعی بالایی دارند محروم نمود و موجب گردید از نیروهای موجود در حوزه اجرا استفاده کند و در نبود فرهنگیان ، متملقان ابن الوقت به میدان آیند و با برجسته سازی اقدامات ،نقاط ضعف را پنهان سازند و همان شود که دیدیم البته در جاهایی که توانست از معلمان استفاده کند هم از چالش کمتری و هم از صداقت کاری بیشتری برخوردار بود و امروز دوباره همان خود بزرگ پنداران عقل کل مدار در سیاست به میدان آمده اند تا نگاه دکتر شریعتی را از عرصه فرهنگ دور سازند و همان کنند که با مقتدایی کردند و مدیریت را رادیکالیزه نمایند! و فرصتها را زایل سازند، باید دانست در مجموعه ای که معلم نباشد تفکر توسعه ای نیز نخواهد بود و زایش توسعه در نگاه نامعلمی میسر نمی گردد.

موفقیت دکترشریعتی منوط به تعامل بادستگاه  آموزش و پرورش است، در این دستگاه به ایده پردازی بیش از هر امری توجه می گردد ،فقدان ایده و طرح مدون دردمزمن دستگاههای اجرایی است که حرفی برای عملیاتی کردن ندارند و این امرناشی از در انزوا قرار دادن آموزش و پرورش و میدانداری چهره های تکراری با روشهای عوام گرایانه جزیره اندیش می باشد که متاسفانه دوباره دارند جان می گیرند و موریانه وار به مدیریت ارشد استان حمله ور شده اند شاید درون قدرت جایی بیابند و جایگاه خویش را بازسازی کنند .

به آنان توصیه می کنم خود را بازسازی کنند که خدا به آنها جایگاه عزتمند خواهد داد ،بگذارید خوزستان در هوای تازه نفس بکشد و تازگی هوا را مردم احساس کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار