شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۳
شانس يك پرواز ديگر / نوشتاری از غلامرضا فروغی نیا
شوكى به مسافران وارد شده بود كه فقط آن را از گرمايى كه در درون هواپيما در حال افزايش بود استنباط مى كردند.


شوشان/ غلامرضا فروغى نيا

ساعت ٢١ چهارشنبه پرواز 1098 هواپیمای ماهان به سمت اهواز به پرواز در آمدو 15 دقیقه از پرواز گذشته بود كه خلبان اعلام كرد به علت نقص فنى به فرودگاه تهران باز مى‌گردد.

وقتى كه هواپيما از باند فرودگاه مهرآباد پريد همه مسير پرواز را ما از تصاوير مونيتورى كه روبرويمان بود بخوبى مى ديديم. حالا لحظه به لحظه از تصاوير زمين كاسته مى شد و آسمان در قاب روبرويمان بچشم مى آمد.

هواپيما اوج مى گرفت و با هر جهشى در ميان ابرها بيشتر غوطه مى خورد تا اينكه احساس نموديم هواپيما برفراز ابرهاست. حالا در انتظار اين بوديم كه ديگر از تكان هاى  نخست خبرى نباشد كه ناگهان تصاوير روبرويمان توده بزرگى از ابر را نشان مى داد كه در حال بلعيدن  جسم كوچكى دهان خويش را باز نموده است.

به يكباره هواپيما جهشى ناگهانى به بالا پيدا نمود و پس از آن يكباره به پايين آمد.قبلا در هواپيما با چاله هاى هوائى مواجهه شده بودم لذا اين تصور نيز در من تقويت شد كه اين بار نيز در همان چاله هاى هوايى بايستى تمرين اعصاب نمايم . پس از آن هواپيما آرام شد صداى خلبان در بلندگو شنيده مى شد كه مى گفت؛مسافران گرامى بعلت اينكه هواپيما با نقص فنى در قسمت خنك كننده روبرو شده و موتور آن از كار افتاده لذا ما مجددا به فرودگاه مهرآباد باز مى گرديم.

كلام خلبان سكوت را با نگاه هاى كنجكاو مسافران توام مى نمود كه نمى دانستند چقدر از حرفهاى خلبان را باور كنند. شوكى به آنها وارد شده بود كه فقط آن را از گرمايى كه در درون هواپيما در حال افزايش بود استنباط مى كردند.

دلشوره را بخوبى مى توانستى از چهره بسيارى دريابى .زمانى هم كه اين  دلشوره به پايان رسيد و چرخهاى هواپيما در پاركينگ مخصوص از حركت بازماندند، زنى جوان از وسط هواپيما فرياد اعتراض خود را بلند كرد و بسيارى هم او را همراهى مى كردند .اما عده اى هم از اينكه يكبار ديگر در سفرهاى هوايى داخلى جان سالم بدر برده بودند ،بلند بلندخدا راشكر مى كردند .

بعد از يك ساعت كه در هواپيما مانديم سرانجام مسافران را به هواپيماى ديگرى انتقال دادند.آنجا هم يك ساعت مانديم ومنتظر. هرچند تعدادى از مسافران از اينكه يكبار ديگر جانشان را در درون هواپيما بگذارند پشيمان شده و از ادامه سفر انصراف دادند و وارد هواپيماى جديد نشدند.

سرانجام وقتى زمان نيمساعت از روز بعد را نشان مى داد چرخ هاى هواپيما بر باند فرودگاه اهواز نشست و ما باورمان شد كه شانس ديگرى براى مسافرت هوايى در داخل كشور حتما برايمان فراهم خواهد آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار