شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
با توجه به اینکه احتمال می‌رود گزارش محرمانه 28 صفحه‌ای حادثه یازده سپتامبر امروز -جمعه- منتشر شود و نقش مقام‌های فعال در حاکمیت عربستان در حملات یازده سپتامبر مشخص گردد، بعید نیست حملات دیگری نیز رخ دهد تا خبرهای مرتبط با این گزارش کاملاً در حاشیه قرار گیرد.
با وجود آنکه رییس جمهور فرانسه حمله تروریستی در نیس فرانسه را از سوی تروریست‌های مستقر در خاک سوریه خوانده‌ و از افزایش حملات به این مناطق خبر داده، عربستان سعودی با راه اندازی یک عملیات روانی علیه ایران در فضای مجازی کوشید تا این حمله تروریستی را با تکیه بر استدلال‌های مضحک به ایران نسبت دهد.

به گزارش «تابناک»؛ پس از حمله یک تروریست با استفاده از یک کامیون به جشن روز ملی فرانسه در نیس که دستکم 84 کشته و بیش از 100 زخمی بر جای گذاشت، تاکنون مشخص شده عامل تروریستی کشته شده به ضرب گلوله پلیس، «تونسی‌ِ فرانسوی زاده» با 31 سال سن بوده و با توجه به سوابق حملات مشابه، احتمالاً این حمله از سوی داعش انجام شده است.

فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری فرانسه، با تروریستی خواندن این حادثه، وضعیت اضطراری در فرانسه را مجدداً سه ماه دیگر تمدید کرد و در عین حال انگشت اشاره را به سمت تروریست‌های مستقر در سوریه گرفت و تاکید کرد: فرانسه عملیاتش را در سوریه و عراق تشدید می‌کند و به کسانی که به ما حمله کرده‌اند، در خانه خودشان ضربه می‌زنیم.

در این شرایط عربستان سعودی، یک عملیات روانی را در توییتر علیه ایران به راه انداخت و با هشتگ #سعودی_تدعم_الارهاب_بفرنسا، کوشید تا به استدلا‌ل‌های مضحک حملات نیس را به گردن ایران بیاندازد. مهم‌ترین استدلال سعودی‌ها، اعتراض دولت و برخی مطبوعات ایران نسبت به برگزاری دورهمیِ منافقین در پاریس بود و سعودی‌ها با این استدلال، ادعا کردند ایران به تلافی چنین دورهمی‌ای، حمله به نیس را سازماندهی کرده‌اند!

این در حالی است که این دورهمی سال‌‍‌های متمادی در حال برگزاری است و هر سال ایران به صورت مستمر نسبت به حمایت فرانسه از این گروه تروریستی و صدور مجوز تمرکز گروهک تروریستی منافقین پاریس انتقاد کرده است. بنابراین اتفاق تازه‌ای رخ نداده که ایران بخواهد واکنشی نشان دهد. به جز این استدلال سست، سعودی‌ها هیچ منطق دیگری نداشتند اما حجم بالایی از توییت را برای ترند کردن هشتگ#ايران_تدعم_الارهاب_بفرنسا منتشر کرده‌اند.

این ادعا در شرایطی مطرح شده که عربستان به اندازه داعش در معرض اتهام برای سازماندهی حملات تروریستی نیس است. با توجه به اینکه احتمال می‌رود گزارش محرمانه 28 صفحه‌ای حادثه یازده سپتامبر امروز -جمعه- منتشر شود و نقش مقام‌های فعال در حاکمیت عربستان در حملات یازده سپتامبر مشخص گردد، بعید نیست حملات دیگری نیز رخ دهد تا خبرهای مرتبط با این گزارش کاملاً در حاشیه قرار گیرد.

در همین زمینه با توجه به نقش موثر عربستان سعودی در پشتیبانی فکری، معنوی، مالی و نظامی تروریسم به خصوص در دو دهه اخیر، پیشنهاد می‌شود در پاسخ به هشتگ سعودی‌ها، هشتگ‌هایی نظیر #السعودية_تدعم_الارهاب_بفرنسا توسط کاربران ایرانی در توییتر برجسته شود.

در روزهای گذشته، همزمان با حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا در ماهشهر که به سرعت مهار شد، سعودی‌ها با یک هشتگ نسبت به وقوع این آتش‌سوزی ابراز خوشحالی می‌کردند و نشت مواد پتروشیمی که منجر به حریق شده بود را یک حادثه تروریستی می‌خواندند. به نظر می‌رسد عربستان سعودی سرمایه گذاری سنگین مالی در شبکه‌های اجتماعی را برای ایجاد حملات مکرر علیه ایران در دستور کار قرار داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار