اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۸۹۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
مهناز کسمتی عضو هیات علمی دانشگاه چمران: آب به آسیاب دشمن نریزیم
معمولا مخالفت ها از سوی کاسبانی صورت می گیرد که در زمان تحریم کاسبی آنان رونق یافت و برجام توانست مانع از کسب در آمد باد آورده آنها شود.

شوشان: عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت:بسیاری از نقدهای وارده به برجام نه از روی دلسوزی بلکه کاملا در تضاد با منافع ملی است.

مهناز کسمتی پنجشنبه اظهار کرد: برخی از نقدها در مورد برجام خوب و از سر دلسوزی و بسیاری از آنها نه نقد که مخالفت بی منطق و فقط در جهت تخریب دولت و تیم مذاکره کننده است.

وی افزود:روشن است که هر حرکت سیاسی در طول زمان ضعف ها و قوت هایش نمایان می شود و هیچ حرکتی خالی از نقص نیست و نقد و نقادی هر پدیده ای به خودی خود خوب و بسیار ارزشمند است. 

کسمتی ادامه داد: معمولا مخالفت ها از سوی کاسبانی صورت می گیرد که در زمان تحریم کاسبی آنان رونق یافت و برجام توانست مانع از کسب در آمد باد آورده آنها شود. 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: این مخالفت ها با برجام همسو با سیاست افرادی است که همواره نوک حمله آنها در جهت ایران هراسی در سطح منطقه و دنیا بوده است.  کسمتی اضافه کرد:رئیس جمهوری دولت یازدهم با سیاست تدبیر و امید توانست بر ادعاهای مکرر امریکا مبنی بر وجود گزینه های نظامی بر سر میز، فائق آمده و 6 کشور مطرح دنیا را مجبور به تمکین نمود تا مذاکره با ایران را در اولویت قرار دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: بدیهی است توافق بر سر هر چیزی در هر سطحی، زمانی امکانپذیر خواهد بود که طرفین دعوا بتوانند از خواسته های قبلی خود اندکی عدول نموده و خواست طرف مقابل را نیز در نظر بگیرند. 

وی ادامه داد: از آنجا که توافق انجام شده در طی مذاکرات طولانی و سخت و در یک تیم کارشناسی به طور متعهدانه و زیر نظر مقام معظم رهبری صورت گرفت قطعا با حساسیت و حداکثر دستاورد مورد انتظار بوده است و این بی انصافی است که بگوییم برجام دستاوردی برای ملت نداشته است.

کسمتی افزود: علاوه بر همه نکات مثبت برجام مانند رفع برخی تحریم ها، امکان فروش مستقیم نفت، بازگشت سپرده های ایران، داشتن حق غنی سازی و ارتباط مستقیم اقتصادی با کشورهای مختلف دنیا،آرامشی که پس از تنش های چندین ساله در برجام برای ملت ایران پدید آمد مهمترین دستاورد بود که متاسفانه هیچگاه از آن نام برده نمی شود. 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت:یکی دیگر از دستاوردهای برجام این بوده که ایران به دنیا ثابت کرد اهل مذاکره است و پایبند به اصول توافق می باشد.  کسمتی تصریح کرد: اکنون بد عهدی در برجام و یا باقی ماندن برخی تحریم ها می تواند منافع سایر کشورهای دخیل در برجام را تهدید نماید.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در این صورت به جای اینکه آنها علیه ما موضع بگیرند، باید تلاش کنیم که علیه کشور بد عهد موضع بگیرند البته ما نیز باید با تدبیر خوراک و یا بهانه جدیدی برای اجماع مجدد آنها علیه خودمان فراهم نکنیم. 

کسمتی گفت: بد عهدی باعث بی اعتمادی طرف مقابل می شود و می تواند ارتباط سالم بین کشورها و توقع از یکدیگر را دچار خدشه سازد و این شامل سایر مباحث اقتصادی و یا حقوق بشر نیز می شود. 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: تدبیر پس از برجام اهمیتی کمتر از برجام و یا پیش از آن ندارد و تدبیر، تامل و دور اندیشی می تواند کلید بسیاری از قفل های به ظاهر بسته باشد، البته اگر دست به دست هم دهیم و آب به آسیاب دشمن نریزیم. 
منبع : ایرنا

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
comment
0
2
comment در اجلاس اخیر سازمان شانگهای در ازبکستان هند و پاکستان به عضویت کامل این سازمان درآمدند ولی با درخواست ایران مخالفت شد. گویا چین مخالفت کرده و این تقریبا رسمی شده. حالا اگر بریتانیا یا امریکا چنین کرده بودند باید واکنشهای شدید داخلی را می دیدیم. عضویت در سازمانهای منطقه ایی و جهانی فوق العاده برای ما مهم است ولی گویا برخی کشورها از جمله چین روسیه و عربها علاقمند نیستند ایران با جامعه بین الملل رابطه عادی داشته باشه. آنها از انزوای ایران بیشتر لذت و البته سود میبرند و مشارکتشان در مذاکرات هسته ایی بیشتر جنبه محافظت از منافع خودشان داشت. خیلی آرزو دارم ایران مقتدر شود و مقتدر رفتار کند. عمده اقتدار امروز در جهان زیر سایه اقتصاد قوی است. ایکاش بزرگان کشور به اجماع برسند که ایران باید توسعه و قدرت اقتصادی یابد تا هر کسی در جهان ما را به دید تحقیر نگاه نکند. به قول دکتر مسعود نیلی در دوران 38 سال انقلاب تولید ناخالص داخلی نصف شده و مصرف دوبرابر. این نشان می دهد ما ضعف داریم باید اصلاح شود.
comment
مالكي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
comment
0
1
comment كدوم دشمن چرا مردم را نفهم تصور ميكنيد واقعا كدوم دشمن ما هر ضربه اي كه ميخوريم از داخل ميخوريم اونم از برخي مسولين كه ملياردي داري جمع ميكنن حالا هي بگيد دشمن دشمن براي مردم متصور ميكنيد دشمني در كار هست تا شما براي پيشبرد اهدافتون راحت تر باشيد
comment
شفيعي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
comment
2
1
comment خانم برو ظرفاتو بشور
comment
کریمی
|
-
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
comment
0
0
comment دلمان خوش بود سیایون خانم استان خوزستان بهتر و دقیقتر تحلیل می کنند کاسب تحریم و مدافع تحریم نداریم شما هم اکنون حاکم هستید اقتصاد را رونق ببخشید مردم حرفتان را قبول می کنند تا نیامده بودید مسئولیت بگیرید می گفتیدنقش مدیریت مهم است حال چیز دیگری می گویید سعی کنید واقع بین و ححقیقت نگر باشید.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
comment
0
0
comment آیا شما رفتارهای دهه 60 خود را بیاد دارید؟ چرا پیش از کانادا رفتن تا پس از کانادا آمدن اینقدر عوض شدید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار