شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴

نام گذارهای سالیانه مقام معظم رهبری نشان از نگرش کلان ایشان در مورد مسائل جاری کشور دارد، اما عملیاتی و کاربردی کردن این نام گذاری ها بایستی در وهله ی اول راهبرد ارشدترین مقامات و در مراحل بعدی مدیران رده های مختلف مدیریتی در استان ها باشد، تا به شايسته ترين وجه ممکن از اين ديدگاه های راهگشا بهره بريم.

در حالی که هم اکنون ورودی شهرها و شهرک ها با سخنان مقام معظم رهبری در تابلوهای بزرگ مزین گردیده ولی درون ادارات و نهادهای دولتی حرکتی پا به پای دیدگاه های سازنده مقام معظم رهبری کمتر به چشم می خورد. چنانچه در نظرسنجی روزنامه در خصوص معرفی موفق ترین اداره، سازمان و نهادهای دولتی و غیر دولتی در استان، متاسفانه تا دیروز جمعه گزینه پنج (هیچکدام) بیشترین رای را آورده است!

مشخصه ی سلامت یک سیستم اداری کارآمد و پویا و موفق در رضایت مندی ارباب رجوع نهفته است. این رضایتمندی در خود، بیلان مثبت کارکنان، درجه ی رضایت از کار ایشان و نهایتا نبود مشکلات معیشتی کارکنان را به همراه دارد. این مهم در سایه ی یک مدیریت علمی و به روز می تواند وجود داشته باشد.

از مدیران استان انتظار این است که از وجود مشاورین متخصص و متعهد سود برده و در هر مورد از نظر متخصصین فن آن حوزه استفاده نمایند و به قول معروف کار را به کاردان بسپارند. اگر بکار گیری مدیران در بخش های مختلف بدون مطالعه سوابق و بدون برنامه ریزی کاربردی دراز مدت در مورد دستگاه مربوطه و به اصطلاح سفارشی صورت پذیرد، خسارات گوناگون متوجه آن دستگاه و بالتبع کل کشور خواهد بود،

مقوله ای که متاسفانه هم اکنون در بخش هايي از استان ما مشاهده می شود. به نظر می رسد مدیریت علمی و تاثیرگذار بر منابع مالی و انسانی یکی از راهکارهای برون رفت از مسائل و مشکلات پیش آمده در فرآیند طولانی مدت و استراتژیک توسعه ی اجتماعی و فرهنگی است که اگر از طرف مسئولین استان جدی گرفته شود راه گشای بسیاری از مسائل پیش آمده خواهد بود. لذا اگر مشکلات و مسائل کوچک و بزرگ داخلی، هم راستا و پابه پای دستاوردهای بین المللی نظام حل و فصل شود. بسیار بیشتر و بهتر می توان گفتمان انقلاب اسلامی را در صحنه ی جهانی و بین المللی به پیش برد و چشم انداز روشن تری از آینده ايران اسلامي ترسیم نمود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار