شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
رئیس پارک علم و فناوری استان مطرح کرد:
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان از افزایش مبلغ تسهیلات بدون بهره برای شرکت‌های دانش‌بنیان تا سقف 70 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا ، دکتر بابک مختاری با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه شرکت‌های دانش‌بنیان استان مطالبات این شرکت‌ها از دستگاه‌های دولتی است، اظهار کرد: برخی از این مطالبات حتی بیش از سه، چهار یا 6 ماه نیز به تأخیر افتاده‌اند.

وی افزود: اگر این مشکل در آینده نزدیک حل نشود بسیاری از این شرکت‌ها حتی تا مرز ورشکستگی نیز پیش خواهند رفت. پارک برای حل کوتاه مدت این مشکل، با پرداخت تسهیلات با کارمزد بسیار پایین سعی در جلوگیری از بروز بحران مالی برای شرکت‌های مستقر در پارک و شرکت‌های دانش‌بنیانی دارد که که مطالبات آن‌ها توسط خود  دستگاه‌های دولتی تأیید شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: با این حال تداوم عدم پرداخت مطالبات شرکت‌ها از سوی دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی آینده آن‌ها را به مخاطره خواهد انداخت.

مختاری گفت: چنانچه شرکت‌ها ایده‌های قابل تجاری‌سازی شدن داشته باشند، پارک با پرداخت تسهیلات بدون بهره از آن‌ها حمایت می‌کند؛ سقف این حمایت در سال‌های گذشته 500 میلیون ریال بوده که با مصوبه اخیر هیأت امنا که در دوم مردادماه ابلاغ خواهد شد این سقف به 70 میلیارد ریال افزایش پیدا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در کنار این تسهیلات مالی، مشاوره‌های علمی و ارائه خدمات تجاری‌سازی در حوزه ملی و بین‌المللی از جمله حمایت‌های همیشگی پارک از شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ همچنین صندوق نوآوری ‌و ‌شکوفایی و معاونت علمی  و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم در خارج از استان،  حمایت‌های مالی و معنوی  را از شرکت‌های مستقر در پارک و شرکت‌های دانش‌بنیان به عمل می‌آورند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان تصریح کرد: ما انتظار داریم بخشنامه خرید در داخل استان توسط دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های صنعتی اجرا شود؛ این کار کمک زیادی به رونق تولید، افزایش و ماندگاری اشتغال در استان خواهد کرد.

مختاری ادامه داد: همچنین این انتظار  وجود دارد که دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های صنعتی در خرید محصولات با فناوری بالا نگاه کمتری به بیرون داشته باشند و از توان بالای متخصصان دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان استفاده کنند.

وی تجربیات و اطلاعات شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه فناوری را بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: حتی مشاهده می‌شود که در سایر استان‌ها از خدمات شرکت‌های خوزستانی استفاده می‌کنند در حالی که این موضوع در خود استان کمتر مشاهده می‌شود؛ انتظار داریم مدیران استان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان همچنین در خصوص چگونگی پرداخت مالیات شرکت‌ها، عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های مستقر در پارک مطابق قانون از پرداخت هرگونه عوارض و مالیات معاف هستند و این معافیت بیش از سه سال در حال اجراست.

مختاری افزود: از اسفندماه گذشته با تلاشی که انجام شد، معافیت مالیاتی درباره پرداخت حقوق کارکنان شرکت‌های مستقر در پارک و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز ابلاغ شد و از این پس دیگر نیازی نیست شرکت‌ها مالیات حقوق کارکنان خود را پرداخت کنند. مطابق قانون شرکت‌های مستقر در پارک و شرکت‌های دانش‌بنیان از مزایای مناطق آزاد تجاری برخوردار بوده و از پرداخت هرگونه عوارض اعم از عوارض شهرداری، عوارض مالیات بر ارزش افزوده و عوارض گمرکی معاف هستند

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار