اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲

امیدوارم به برکت این روز مبارک، فتنه ها و توطئه ها علیه خانه مطبوعات ایران و خوزستان برداشته شود وشاهد راه اندازی خانه های مطبوعات شهرستانی باشیم.

عضوشورای فرهنگ عمومی شهرستان هندیجان گفت: امروز در عرصه خبر آنچه که خود را جذاب‌تر و پررنگ‌تر نشان می‌دهد، گزارش عملکرد مسئولان در قالب اخبار متفاوت است، گزارش‌های غیرواقعی که اگر انعکاس داده نشود مساوی با قطع همکاری فلان ارگان یا اداره با رسانه مورد نظر است!

مهدی صادقی افزود : در این میان برخی از همکاران نیز جایگاه و شأنیت واقعی خود را فراموش کرده و مسیر بی‌دغدغه مدنظر دوستان پرلطف را انتخاب و به همین بسنده کرده‌اند، خبرنگارانی که چون آینه اخبار ریز و درشت مسئولان متوقع را انعکاس داده و با آب و تاب به آن رنگ و لعاب دلخواه می‌بخشند.

در این روش نه جای انتقاد وجود دارد و نه جای بیان کردن نقاط ضعف و کمبود و کاستی‌های دردها و مشکلات مردم؛ این روشی ناب برای اخذ آگهی‌‌ با قیمت‌هایی گزاف و رنگ و بوی خیانت است.

این فضا مدینه فاضله‌ای برای بسیاری از کسانی است که هویت و بزرگی کار خود را فراموش کرده و عقلشان را در کف جیب‌هایشان برای رفع کمبود و کاستی‌ها قرار داده‌اند.

و در مقابل ابرمردانی هستند که رسالت خطیر و سنگین خود را در ازای هیچ قیمتی نمی‌فروشند و تنها به جوهره قلم پراصالت خود دلخوشند؛ مردان و زنانی از جنس شجاعت و رنگ صلابت.

اینان همان‌هایی هستند که برای حذف محرومیت و نداری‌های منطقه و هم‌خونی‌هایشان زندگی خود را در کف اخلاص گذاشته و به امید تحقق نشستن آرزوهای کوچک و بزرگ خود مسیر حق و حقیقت را پیشه می‌کنند.

این دسته از خبرنگاران قلم خود را به ندای تردید نمی‌فروشند و صدای خود را با دنیای پرزرق و برق هم‌صدا نمی‌کنند.

جنس قلم این همکاران متفاوت است؛ نوع نگاه، بینش، نوشتن و گام برداشتن این افراد را باید در جای جای تاریخ حرفه خبرنگاری به ثبت رساند.

کم نیستند و نبودند چنین پرتلاشان عرصه خبر (شهید آوینی و شهید صارمی) که تا به امروز نیز اسم و رسمشان در اذهان و بر تقویم قلب و روح به یادگار حک شده است؛ این نام‌ها جاودان و ماندنی‌ست و حتی پربارترین باران روزگار نمی‌تواند ذره‌ای از عمق نام آنها را با خود بشوید.

انعکاس اخبار برای آنها انعکاس واقعیتی‌ست که نه سکه‌های زر و نه دستان پرزور هیچ‌ کدام نمی‌تواند طعم و حلاوت تلخ حقایق را از آنها بستاید.

آنها بدون هیچ چشم‌داشت مالی، مادی و دنیوی گام در مسیر و عرصه خبر نهاده و تا ابد این راه پرپیچ و خم را برگزیده‌اند؛ گویی که آفریده شده‌اند برای انجام این رسالت منحصربه‌فرد!

اما نکته اینجاست که

در مسیر متفاوت دو قشری که به اختصار در خصوص آنها صحبت به میان آمد، کدامیک در جامعه امروز برگزیده‌تر، محبوب‌تر و دلچسب‌ترند؟ کدام‌ قشر مورد تحسین بیشتر قرار گرفته و کدامشان را باید در جامعه کنج عزلت نشاند؟ حق با کدامین است و ناحق با کدام؟

و....

و روز خبرنگار، 17 مردادماه باید کدام‌یک را تحسین و تمجید کرد؟!

امسال نیز با همه کم‌لطفی و ناحقی‌های دیده و نادیده در عرصه خبرنگاری و با وجود بی‌توجهی‌های مادی و معنوی به قشر خبرنگار، مراسم‌های مختلفی در 17 مردادماه برگزار، همان نورچشمی‌ها تقدیر و تجلیل می‌شوند... و باز هم مثنوی تکرار...

امسال نیز با وجود بی‌توجهی‌های مادی و معنوی به قشر خبرنگار در مراسم‌های مختلفی از نورچشمی‌ها تقدیر و برخی خبرنگارنماها نیز تجلیل می‌شوند... و باز "آب هم از آب تکان نمی‌خورد".


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار