شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹

جلسه شورای حفاظت کیفی کارون با انتقادهای کم سابقه استاندار خوزستان نسبت به دستگاه ها و واحدهای آلوده کننده کارون همراه بود. به گزارش شوشان، سید جعفر حجازی گفت : حفظ حیات رودخانه کارون از سر شاخه تا آخرین نقطه بسیار حایز اهمیت است و باید دقت ویژه ای به امر مدیریت آب، حفظ سلامت آن و جلوگیری از آلودگی آب داشته باشیم.

حجازی در نشست شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون با تاکید بر قانونی بودن مصوبات این شورا اظهار داشت : اینکه دستگاه یا واحدی آب رودخانه را ببرد اما به فکر زه آب خروجی نباشد مساله قابل قبولی نیست و سازمان آب و برق مجوز دادن به طرحی را که عاقبت زه آب تولیدیش در آن معلوم نشده باشد را ندارد و روند صدور پروانه های این سازمان باید با توجه به این مهم و همچنین مسائل زیست محیطی دو مرحله ای شود. وی گفت : ما مدافع تولید هستیم اما نه به هر قیمتی و این طور نیست که تولید کننده به حال خود رها شود و میدان عمل وسیع و بی نظارتی در اختیار داشته باشد تا در آن به محیط زیست و سرمایه های ملی به بهانه تولید ضربه وارد نماید.

استاندار خوزستان ادامه داد : تصور ورود پسماند و فاضلاب به کارون باید برای همیشه از اذهان مدیران خارج گردد. تا قبل از سال 85 به دلیل میزان آب بالا و خودپالایی کارون با مشکلی چندانی مواجه نبودیم اما در دوره اخیر با بروز خشکسالی و پایین آمدن میزان آب جاری در کارون که منجر به کاهش خاصیت خودپالایی این رودخانه شد مشکلاتی به وجود آمد که با تلاش توانستیم طی این چند سال 4 تا 5 برابر ورود فاضلاب به کارون را کاهش دهیم.

سید جعفر حجازی عنوان کرد : سازمان آب و فاضلاب، بهداشت و درمان، محیط زیست و سایر دستگاه ها باید با ایجاد کنندگان آلودگی آب، چه بیمارستان ها یا دیگر بخش ها برخورد کنند.

وی با اشاره به عملکرد خوب شهرداری در امر پاکسازی ساحل اذعان داشت : در این مقوله شهرداری اهواز عملکردی قابل توجه داشته است به طوری که منطقه ای را که مدت ها تبدیل به زباله دانی شده بود را با طراحی بلوار ساحلی سامان دهی نمود.

رییس شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون گفت : مسایل زیست محیطی کارون نباید به حال خود رها شوند و مسوولیت این امر به عهده چند دستگاه نیست بلکه به عهده همه مدیرانی است که در این شهرستان مسئولیت دارند.

استاندار خوزستان با انتقاد از شرکت آبفای اهواز نسبت به طولانی شدن مراحل اجرای پروژه های آب و فاضلاب هشدار داد : آبفای اهواز باید سرعت اجرای پروژه هایش را افزایش دهد و ادامه این روند قابل قبول نیست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار