5 دقیقه زمان برای بیان مشکلات 10 ساله گرد و غبار خیلی کم است / خسارات جدی پدیده ریز‌گردها به بخش سلامت / سالانه در خوزستان 5 هزار بیمار بر اثر گرد و غبار اضافه می شوند

"> انتقادات بی سابقه نماینده اهواز به ریزگردها
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲

5 دقیقه زمان برای بیان مشکلات 10 ساله گرد و غبار خیلی کم است / خسارات جدی پدیده ریز‌گردها به بخش سلامت / سالانه در خوزستان 5 هزار بیمار بر اثر گرد و غبار اضافه می شوند

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: 20 میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض فرسایش‌های بادی قرار دارند که باید به این پدیده توجه کرد.

سید ‌شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه طی سخنانی در جریان بررسی راهکارهای مقابله با پدیده ریزگردها در صحن علنی مجلس اظهار داشت: 5 دقیقه زمان برای بیان مشکلات 10 ساله گرد و غبار خیلی کم است؛ 20 میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض فرسایش‌های بادی قرار دارند که باید به این پدیده توجه کرد.

وی افزود: تخریب و آلوده‌سازی تالاب‌های کشور، خشک شدن دریاچه ارومیه و مسائلی از این دست باعث به وجود آمدن برخی مسائل زیست محیطی در کشور شده است.

شریف حسینی ادامه داد: مشکلات اصلی که در بحث گرد و غبار وجود دارد، در اقتصاد، بهداشت و معیشت مردم تاثیر گذاشته است و مسئولان باید برای این مسئله چاره‌اندیشی کنند.

نماینده اهواز گفت: 90 درصد منشا این پدیده در خارج از کشور است و انشاءالله با هماهنگی‌های لازم این مسئله حل شود.

شریف حسینی اظهار داشت: ‌لغو سفرهای هوایی از جمله مشکلاتی است که به دلیل وجود پدیده ریزگردها با آن مواجه هستیم؛ همچنین تعطیلی مدارس از جمله مشکلات دیگری است که با آن مواجه‌ایم البته در این رابطه شاهد کاهش رشد سرمایه گذاری‌ها هم بودیم.

نماینده اهواز گفت: افزایش مصرف آب و برق و سوخت و افزایش هزینه نگهداشت تاسیسات صنعتی از جمله موارد دیگری است که در این عرصه با آن روبرو شده‌ایم.

شریف حسینی خاطرنشان کرد: پدیده ریز‌گردها خسارات جدی به بخش سلامت وارد کرده است که باید به این بخش توجه ویژه شود.

وی ادامه داد:‌ 19 هزار بیمار سالانه بر اثر گرد و غبار اضافه می‌شوند که 5 هزار از این تعداد مربوط به استان خوزستان هستند.

نماینده اهواز اضافه کرد: تامین اعتبار جهت خرید دستگاه تصفیه هوای خانگی از جمله پیشنهادات ما برای مقابله با پدیده گرد و غبار است.

وی گفت: افزایش سهمیه سوخت و توزیع شیر رایگان در مدارس و لحاظ کردن ردیف بودجه‌ای برای برخی مصارف خاص از ‌سایر پیشنهادات‌مان است که از مسئولین می‌خواهیم به آن توجه کنند.

شریف حسینی گفت: همچنین باید محصولات کشاورزی ما نیز تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار بگیرد تا کشاورزان ما با مشکل روبرو نشوند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار