اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۳۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
مايه گذاشتن از جايگاه مقدس رهبري براي تخريب شهرداري اهواز
جايگاه رهبري در نظام اسلامي و قانون اساسي داراي چنان تقدس و ساختاري است كه نبايد مورد كوچكترين خدشه اي وارد آيد...
ابراهيم دوستي

اگر استيضاح شهردار، حاشيه سازترين اقدام هر شورايي باشد مي توان در مقايسه با شوراي سوم اين امتياز را براي شوراييان دوره چهارم اهواز قايل شد كه در سه سال گذشته علي رغم افزايش كمي اعضاي آن از ٩ به ٢١ و تكثر قومي شورا، توانسته است با همه فرازها و فرودهاي طبيعي حاكم در مديريت پيچيده شهري در تعاملي كم هزينه به لحاظ سياسي، با همان شهرداري كه در روز اول فعاليت خود انتصاب كرد به ادامه طريق پرداخته و به سال پاياني خود قدم گذارد.

گرچه از تجربه مديريتي و زواياي شخصيتي و انعطاف خاص سيد خلف موسوي در دوام رابطه دو سويه شوراي چهارم و مديريت شهري در اهواز نمي توان غافل شد.

با اين همه، طوفان رقابت ها، امواج سهم خواهي ها، گردباد حسادت ها و تيرهاي عداوت ها چنان در دوره اخير بر شهرداري و شوراي شهر اهواز وزيدن گرفته است كه بر اساس ده ها جلد سند غير قابل انكار مي توان گفت شوراي چهارم و شهردار موسوي بيش از هر شورا و شهردار ديگر اهواز، سيبل تهاجمات خصمانه و جوسازي هاي سهمگين ناعادلانه و سياه نمايي هاي غير واقع بينانه قرار گرفته اند و البته اين! موضوع نوشتار امروز ما نيست!

اين نوشتار اميدوار است در خوانشي وراي تنش هاي امروزين، به گونه اي مشفقانه تنها تلنگري باشد براي يادآوري جايگاه منيع رهبري در نظام مقدس جمهوري اسلامي كه نبايد وارد بازي هاي كودكانه سياسي و وجه المصالحه دستيابي به اهداف شخصي و گروهي باشد.

اخيرا يكي از سايت هاي خبري در استان خوزستان در قالب مطلبي خيالي و در راستاي تخريب چهره شوراي چهارم و شهردار اهواز، مطلبي منتشر نموده كه از باب نسبت آن مطلب با جايگاه رهبري انقلاب غير قابل پذيرش و قابل نقد و جاي تاسف دارد، بي ترديد كمترين اتفاق ممكن پس از اين تذكر دلسوزانه، استغفار نويسنده و انتشار دهنده آن مطلب و تغيير چنين رويه ناپسندي است.

جايگاه رهبري در نظام اسلامي و قانون اساسي داراي چنان تقدس و ساختاري است كه نبايد مورد كوچكترين خدشه اي وارد آيد، حال آن كه دفتر مقام رهبري با تكيه بر چنين استدلالي موكدا از كليه رسانه هاي گروهي خواسته است در تنظيم و درج اخبار، ديدارها، جلسات و سخنراني ها تنها و تنها از طريق خروجي سايت رسمي مقام معظم رهبري اقدام كند.

از اين روست كه اولين خطاي سايت مزبور، فراموشي جايگاه رهبري و استفاده ابزاري از اين جايگاه و يك خبرسازي جعلي و كاملا دروغين است.

دومين خطاي اين سايت استخدام كلمات و تعابير سخيف و نسنجيده در باب پختن سازمان مطلب مذكور در ذهن مخاطب است، تو گويي عناد با شهرداري و شوراي اهواز چنان بر ذهن راقم آن سطور چيره شده كه فراموش كرده وقتي مي نويسد شهردار اهواز در ديدار رهبري از شورا تعريف مي كند اما در گوش ايشان بد شورا را مي گويد اصولا وهن مقام رهبري است، آيا تا كنون كسي توانسته در برابر تدبير، ذكاوت و احاطه وصف ناپذير رهبري به همه مسايل كشور در حضور او گزارش غلطي ارايه دهد و يا خداي ناكرده در گوش ايشان حرف غلطي را نجوا نمايد!

آري؛ انتظار نمي رفت رسانه اي كه خود را به گونه اي انحصاري و خود حق پندارانه مدافع ارزش ها جلوه داده و با انتصاب به باورهاي موجه نظام، مصونيتي آهنين دست و پا ساخته و هيچ حريمي در تخريب و تخطيه مسيولين و نهادهاي استاني فراروي خود نمي بيند در پيشبرد مقاصد تخريب گرانه و عداوت هاي غير سازگار با روح آزادمنشانه ركن چهارم دموكراسي وارد حريم مقدس مقام معظم رهبري شده و به بهانه مطلب سخيف طنزي كه زاييده توهمات و بر پايه اكاذيب آلوده ذهني است، ديدار مقام عظماي ولايت با شهردار و اعضاي شوراي شهر مشهد را با زباني سبك، وهم آلود و خارج از ادبي كه مي بايست در حوزه توليدات خبري در باب جايگاه رهبري رعايت شود درباره شورا و شهردار اهواز شبيه سازي نمايد!

متاسفيم كه مدعيان ولايتمداري خود رطب خورده و منع رطب كنند! متاسفيم كه اگر حرمت امامزاده را متولي البته خود فرموده رعايت نكند ديگر از چه كسي مي بايست انتظار داشت!
راستي كه فاين تذهبون!

آيا براي تخريب شهردار و شوراي شهر اهواز ديگر سوژه، بهانه و دستاويزي وجود نداشت كه ديدار مقام معظم رهبري مورد استفاده نابجا و نابخردانه قرار گرفت!

توصيه پاياني اين قلم، بازگشت به ارزش هاي حرفه اي رسانه اي و اخلاق انساني است. 

گر چه اكاذيب درج شده در مطلب مذكور نظير ارتباط خاص اعضاي شورا با پيمانكاران در راستاي صيانت از فضاي آزاد و متعهد رسانه اي مي بايست در دادگاه هاي صالحه رسيدگي شود اما سخن ما توصيه مشفقانه به عدم سوء استفاده از جايگاه هاي مقدس و باورهاي ارزشي در راستاي اهداف شخصي و باندي است كه اميد است مورد تامل دوستان قرار گيرد و حالا كه شمشير برداشته و كوته نظرانه به نيمه خالي ليوان مي نگرد لااقل از دايره انصاف و عدالت و اخلاق و ولايتمداري خارج نشده و كارنامه اعمال خود را سياه نكنند. و مگر نه اين كه آنچه بر خامه قلم جريان مي يابد را بايد روزي پاسخ گفت...

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
comment
0
0
comment تمام مسايل در شورا و شهرداري واقعيت دارد صحيح است
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار