شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳

شوشان: در پی گلایه یكی از اعضای كتابخانه عمومی شهید بهشتی اهواز مبنی بر تعطیل بودن این كتابخانه از آبان 89 و عدم افتتاح آن تاكنون بر آن شدیم تا پاسخ مسؤولان این كتابخانه را جویا شویم.

به گزارش شوشان، مهین موسوی رییس اداره كتابخانه‌های عمومی اهواز در گفت‌وگو با ایسنا بیان كرد: مشكل اصلی این كتابخانه در اداره كل كتابخانه‌ها است. اداره عمرانی اداره كل باید با پیمانكار تسویه حساب كند، تجهیزات را خریداری و به ما تحویل دهد.

وی افزود: ما این مساله را در جلسه انجمن شهرستان مطرح، مكاتباتی را انجام و جلساتی با مدیر كل داشته‌ایم. مدیر كل نیز این موارد را به مسؤول عمرانی تاكید كرد اما جابه‌جایی مدیر كل و معرفی امضای مدیر جدید باعث شد تا این كتابخانه هم‌چنان تعطیل بماند.

موسوی یادآور شد: این كتابخانه از ابتدا زیاد تعطیل شد. من از آبان 90 مسؤولیت كتابخانه‌های اهواز را بر عهده گرفتم و از آن زمان چندین نامه در این خصوص نوشته‌ام. در جلسه انجمن كتابخانه‌های عمومی اهواز نیز فرماندار مصوب كرد تا اداره كل پیگیری‌ها را انجام و این كتابخانه را افتتاح كند.

وی توضیح داد: تجهیزات این كتابخانه هنوز خریداری نشده‌اند و ما منتظر اعلام پایان كار هستیم تا كار را آن‌ جا شروع كنیم. ما تاكنون برنامه مشخصی برای افتتاح كتابخانه نداریم.

او در خصوص تكلیف اعضای این كتابخانه گفت: اعضا به نزدیك‌ترین كتابخانه محل یا كتابخانه مركزی می‌روند و عده‌ای هنوز منتظر افتتاح كتابخانه شهید بهشتی هستند.

علی صفری، مدیر بخش عمرانی اداره كل كتابخانه‌های عمومی خوزستان نیز گفت: تجهیزات كتابخانه شهید بهشتی تا ماه آینده خریداری می‌شود و اگر بتوانیم تجهیزات را خریداری كنیم این كتابخانه تا پایان اردیبهشت 91 افتتاح می‌شود.

او اظهار كرد: با توجه به این‌ كه كارهای عمرانی این كتابخانه به پایان رسیده و قصد نداریم از لوازم قدیمی استفاده كنیم در نظر داریم لوازم نو خریداری كنیم تا تمام كتابخانه نو شود.

وی توضیح داد: از آن‌ جا كه خرید تجهیزات به صورت سراسری است و ما خرید تمام استان را انجام می‌دهیم منتظر تكمیل استعلام خرید هستیم تا اقدامات لازم را انجام دهیم. ما الان هم می‌توانیم با لوازم كهنه كتابخانه را افتتاح كنیم اما می‌خواهیم كتابخانه شكیلی را به اعضا تحویل دهیم.

صفری بیان كرد: تغییر قیمت‌ها موجب شد تا نتوانیم تجهیزات را قبل از سال 91 خریداری كنیم اما امیدواریم در 15 روز باقی ‌مانده از فروردین استعلام‌ها را تهیه و كتابخانه را تا پایان اردیبهشت 91 افتتاح كنیم.

مدیر بخش عمرانی اداره كل كتابخانه‌های عمومی خوزستان تاكيد كرد: كار بازسازی این كتابخانه زمان‌بر نبود. ما قصد نداشتیم در این كتابخانه به این اندازه هزینه كنیم اما بعد از این ‌كه تعمیرات نازك‌سازی انجام دادیم این نیاز را احساس كردیم كه بخش‌های دیگری را به فضای كتابخانه اضافه كنیم. بر این اساس فضای كودك، كافی نت و... به برنامه‌های ما اضافه شد.

او ادامه داد: گرفتن زمین از شهرداری‌ برای توسعه این كتابخانه نیز چند ماهی طول كشید كه سرانجام موفق به این كار نشدیم. به همین دلیل تغییراتی در فضای داخلی كتابخانه ایجاد شد.

صفری یادآور شد: در حال حاضر كارهای عمرانی كتابخانه به پایان رسیده و فقط نصب تابلو و تجهیزات داخلی باقی مانده‌اند كه این كارها نیز به زودی به پایان می‌رسند و كتابخانه تا پایان اردیبهشت 91 افتتاح می‌شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار