شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
اتباع خارجی دارنده مدارک قانونی تاریخ گذشته که هم اکنون به عنوان غیر مجاز شناخته می شوند می توانند جهت بررسی وضعیت اقامتی خود به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان مراجعه کنند"

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان، حمید سیلاوی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی اعلام کرد: برابر توافقات و هماهنگی های بعمل آمده اتباع خارجی غیرمجاز که دارای مدرک قانونی تاریخ گذشته هستند و نیز والدین فرزندان ثبت نام شده در مدارس استان و خانواد ه هایی که دارای همسر ایرانی هستند، میتوانند با مراجعه به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خوزستان و با ارائه مدارک و تکمیل پرونده، تقاضای خود را جهت اقامت در استان ارائه نمایند. بدیهی است پس از بررسی و تأیید هویت آنان و در صورت نداشن سابقه ای که دال بر تخلف در تردد و سوء سابقه باشند، برای ارائه خدمات و پذیرش اقامت آنان تصمیم گیری و اقدام خواهد گردید.

حمید سیلاوی افزود: تاکید می نمائیم فقط سرپرست خانوار افراد فوق الذکر یعنی دارندگان مدارک قانونی تاریخ گذشته شامل کارت سبز، کارت تردد 3 الی 4 ماه و کارت هویت و آمایش که بیش از دو مرحله در طرح آمایش شرکت نکرده اند و همچنین والدین فرزندان ثبت نام شده در مدارس ( در اجرای فرمان مقام معظم رهبری) و خانواده هایی که دارای همسر ایرانی باشند، می بایست در جهت مراجعه و تشکیل و تکمیل پرونده اقدام نمایند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان اعلام کرد: هیچ گونه تصمیمی برای اتباع خارجی غیرمجاز که هیچ یک مدارک فوق را ندارند، اتخاذ نشده و آنان می بایست استان و کشور را ترک و با روادید وارد جمهوری اسلامی ایران شوند.

حمید سیلاوی تأکید کرد: با توجه به نگاه مثبت جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان و مهاجرین خارجی که به عللی کشور خود را ترک و جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مأمن و پناهگاه پذیرفته اند، ضروری است کلیه این افراد از انجام کارهای غیرقانونی مانند ورود غیرقانونی، اشتغال غیرقانونی و کارهای که باعث ایجاد سوء سابقه برای آنان شود جداً خودداری نمایند. بدیهی است این افراد در صورت مشاهده توسط نیروهای انتظامی دستگیر و از کشور طرد خواهند شد.

وی ضمن اعلام مجدد ممنوعیت اقامت و اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در استان تأکید کرد با توجه به تشدید شناسایی و برگزاری گشت مشترک، علاوه بر دستگیری اتباع خارجی غیرمجاز با کارفرمایان، پیمانکاران و حتی مالکینی که به آنان منزل اجاره داده اند برخورد و طبق ماده 181 قانون کار علاوه بر جریمه نقدی، با توجه به شرایط و وضعیت خاطی و نیز مراتب جرم به مجازات حبس از 91 روز تا 180 روز محکوم خواهند شد. بنابراین ضمن تأکید مجدد بر عدم اقامت غیرقانونی، به کلیه کارفرمایان و پیمانکاران شاغل در استان خوزستان اعلام میگردد از هرگونه بکارگیری اتباع غیرمجاز جداً خودداری نمایند. وی افزود: نهایت تلاش خود را می نمائیم که اتباع خارجی مقیم استان طبق قانون ، اقامت و اشتغال داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار