شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
 رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شوشتر گفت:شهرستان شوشتر با وجود داشتن آثار تاریخی فراوان از دوره های کهن تا معاصر و از جمله مجموعه سازه های آبی ثبت شده در فهرست یونسکو، از داشتن موزه برای نگهداری آثار تاریخی محروم است.

علی محمد چهارمحالی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: شهرستان شوشتر هم اکنون قابلیت داشتن بیش از 10موزه تخصصی را دارا است اما به دلیل نداشتن موزه، برخی آثار تاریخی این شهرستان در موزه شوش، آبادان و ایران باستان نگهداری می شوند.

وی افزود: به تازگی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر شوشتر در این زمینه رایزنی صورت گرفته و پیشنهاد شده از آنجا که در آینده ای نزدیک شهرداری به ساختمان جدید منتقل شود، ساختمان قدیمی شهرداری شوشتر برای راه اندازی موزه در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد.

رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان شوشتر گفت: امیدواریم با موافقت شورای اسلامی شهر و شهرداری ، شوشتر نیز همچون شهرهای دیگر صاحب موزه شود.

شوشتر با حدود یکصد بنای باارزش تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی، متعلق به دوران های مختلف از شهرهای کهن ایران محسوب می شود که شاهکارهای مهندسی آب در آن به منصه ظهور رسیده از این رو شوشتر را می توان موزه مهندسی آب ایران دانست. مجموعه سازه های آبی آن در سال 1388 به عنوان دهمین اثر کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

مجموعه بی نظیر آبشارها و آسیاب های آبی شوشتر که مجموعه ای به هم پیوسته از پل ها، آسیاب ها، آبشارها و تونل های عظیم هدایت آب را شامل می شوند در دوران هخامنشیان تا ساسانیان، برای بهره گیری بیشتر از آب ساخته شده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار