اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
استاندار خوزستان از عزم جدی مسئولان استانی و هیات دولت برای احیای کارخانه قند شمال خوزستان خبر داد و گفت: با پیگیری وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 100 میلیارد ریال برای احیای کارخانه قند شمال خوزستان اختصاص یافت. استاندار خوزستان:عزم دولت برای احیای کارخانه قند شمال خوزستان جدی است

کارخانه قند شمال خوزستان به عنوان یکی از کارخانه های بزرگ تولید شکر کشور از سال 1382 تعطیل شد.

تعطیلی این کارخانه بزرگ تولید شکر در شوش علاوه بر تشدید بیکاری در شمال خوزستان موجب توقف کشت محصول چغندر قند در استان خوزستان برای بیش از یک دهه شد.

غلامرضا شریعتی عصر چهارشنبه در حاشیه چهارمین گردهمایی شهرداران استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعتبار مورد نیاز برای بازسازی گام نخست این کارخانه را 300 میلیارد ریال برآورد کرد و از پیگیری وزیر صنعت، معدن و تجارت از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای تخصیص تمامی 300 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز راه اندازی گام نخست این کارخانه خبر داد.

وی اظهار کرد: استانداری خوزستان نیز پیگیری لازم را برای تخصیص تمام اعتبار مورد نیاز گام نخست این کارخانه انجام داده و در سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به خوزستان نیز بار دیگر این مطالبه مطرح می شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی کامل این کارخانه بزرگ تولید شکر از چغندرقند حدود 600 میلیارد ریال برآورد شده است که با تامین اعتبار مورد نیاز پیش بینی می شود گام اول این کارخانه تا پایان امسال بازسازی شده و وارد چرخه تولید شکر شود.

شریعتی خاطر نشان کرد: تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز راه اندازی این کارخانه از طریق اعتبارات استانی در حال بررسی است و چنانچه منع قانونی وجود نداشته باشد بخشی از بودجه مورد نیاز آن از اعتبارت استانی تامین می شود.

با راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان در شوش 700 فرصت شغلی به صورت مستقیم و بیش از یکهزار فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم در منطقه ایجاد و بار دیگر کشت چغندر قند در شمال استان خوزستان رونق خواهد گرفت.

کارخانه قند شوش در سال 1354 تاسیس و در سال 1363 به بهره برداری رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار