شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷

دکتر حجازی استاندار فعلی خوزستان که یکی از رکورد داران حضور بر مسند مدیریت ارشد خوزستان نیز محسوب می شود از جمله استاندارانی است که به شدت علاقمند به افزایش حجم سرمایه گذاری و بهبود وضعیت اشتغال استان از طریق رونق بخشیدن به فضای کسب و کار و سرمایه گذاری بخش خصوصی است. برگزاری نشست های تخصصی و تشکیل کارگروه های مختلف با حضور مدیران و روسای دستگاه های ذیربط در طول چند سال اخیر ساعت ها کار کارشناسی شده در حوزه اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری و همچنین مراودات هیات های تجاری از کشورهای عراق، چین و روسیه و اعزام کاروان های تجاری استان به کشورهای مختلف از جمله اقداماتی است که در این حوزه صورت پذیرفته است.

علیرغم همه کارهای خوب و مثبت صورت گرفته که البته نوعی ادای وظیفه به مردم متعهد و قانع خوزستان محسوب می شود، کارها و اقدامات نسنجیده ای بعضا انجام شده و طرح هایی بدون کار کارشناسی و آگاهی های لازم از ظرفیت ها و پتانسیل های همگن منطقه و صرفا با استفاده از قدرت حاکمیت و فشار فلان نماینده و بهمان مدیر پایتخت نشین در مرحله کلنگ زنی متوقف شده و نه تنها منتج به نتیجه مورد نظر نگردیده است بلکه عملن بدون هیچ پیشرفت فیزیکی خاصی به حالت رکود کشیده شده است. این طرح  که عمده دلیل به سرانجام نرسیدن شان به باور بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران عدم انجام بررسی های دقیق و کار کارشناسی شده و دخالت برخی سیاسیون و سیاسی کاری در سرمایه گذاری هاست، اصلی ترین عدم رشد اقتصادی در استان و کشور نیز محسوب می شود و آمار و طرح های مشکل دار به راحتی از طریق اداره کل اقتصاد و دارایی استان که دبیری کارگروه سرمایه گذاری استان نیز را برعهده دارد قابل دسترسی است.

این طرح ها اساسا در شهرستان ها بسیار بیشتر از مرکز استان با چالش مواجه است. امیدواریم قبل از هیاهو و تبلیغات گسترده برای کلنگ زنی اقدامات اولیه ای از این دست ابتدا توان سرمایه گذار و توجیهات فنی یک پروژه ی سرمایه گذاری مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته تا به قول معروف دست و پا زدن ها و برگزاری جلسات متعدد بعدی برای رفع مشکلات آن ها نوش داروی پس از مرگ سهراب نباشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار