اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۷۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
علیرضا صداوی

بامداد پنچشنبه  31 تیر ،اردوغان در یک پیام تلفزیونی گزارشی از انقلاب اخیر و شرایط اینده کشور را تشریح و حالت فوق العاده بمدت 3ماه را اعلام کرد.

حالتی که به احکام عرفی مشهور است و تشریفات قانونی در دستگیریها و بازجویها ملغی و نوعی خروج بر قانون می توان انرا قلمداد نمود.

هیچ شکی در ستودن ملت ترکیه در پایدار کردن ستون دموکراسی نیست همچنین کمتر شخصیتی تاکنون ترکیه همانند اردوغان شاهد بوده است که  از نظر خارجی با  حمایت نامبرده از فلسطینها در جهان اسلام و اقدامات انجام گرفته علیه صهیونیسم محبوبیتی این چنینی پیدا کند . بگذریم که بحران سوریه دشمنانی برای او ساخت .

حالت فوق العاده که با احکام عرفی همراه میشود تیغ برانی است که هدف ان قلع و قمع گولینها است ،گولینهایی که در ابتدای خیزش او بر سلطه از طرفداران و همپیمانان او بودند و فتح الله گولن سر سخت در رسیدن او به قدرت تکاپو انجام داد اما اکنون دوستان دیروز و دشمنان امروز رو در رو هم  قرار گرفتند و این انقلاب فرصتی برای تصفیه شبکه گسترده گولینیستها گشته   و اردوعان نمی خواهد به اسانی ان را از دست دهد .

شبکه مطبوعاتی ، نظامی،دیانتی و قضائی گولنیها به این اسانی قابل تصفیه نیست و قطعا ایستادگی خواهند کرد بر این اساس حالت فوق العاده به مدت 3ماه اعلام شده  قابل تمدید است .

دستگیری تمام شبکه فتح الله گولن که تعداد انها بیش 200هزار نفر براورده شده است کار غیر قابل تصور است و در صورت انجام ان ترکیه با دو بحران مواجه خواهد شد :

1_صدای موسسات حقوق بشر جهانی در خواهد امد و شاید بیانیه ای از سازمان ملل علیه ترکیه صادر شود

2_بیمه دیکتاتوری اردوغانی بر ترکیه سایه خواهد افتاد.

علاوه بر ان ارتش نیز اگر با تصفیه های زیادی روبرو شود احتمال ایجاد شبکه های زیر زمینی در این کشور نیز قابل تصور خواهد بود .

  کما اینکه اردوغان در این پیام تلفزیونی واضح اعلام کرد در صورت تصویب پارلمان در اعدام انقلابیون بلافاصله ان را امضا خواهد کرد در این صورت ترکیه شاهد اعدامهایی می شود که تبعاتی زیانباری بر اقتصاد رو به رشد این کشور و نیز بر بافت اجتماعی ملت ترکیه ایجاد میکند   و کردها نیز به بهانه این انقلاب از ترکشهای ان بی نصیب نمیمانند مسئله ای که شاید ترکیه را وارد مرحله ای جدید میکند  مرحله ای پسرفت با بوی دیکتاتوری اما با پوششی دیموکراسی مآب.

اما واکنش گولینستها چه خواهد بود؟

گولینستها با استمداد از شبکه مطبوعاتی و فرهنگی خود در سراسر جهان جنگی روانی علیه اردوغان به راه خواهند انداخت که تمام موارد فوق ضرباتی میشوند  که اردوغان در برابر قلع و قمع گولینیستها باید تحمل کند و صرفنظر از فشار همپیمانان منطقه ای او که راضی به تغییر جهت ترکیه از مسائل منطقه ای به مسائل داخلی نیستند زیرا بحران سوریه حالت مرگ و زندگی بر هر کدام از طرفهای درگیر این بحران است .

در سایه این دلمشغولی اردوغان، اگر گولینیستها ضربات کاری بر او وارد کنند چه بسا تزلزلی در ارکان قدرت اردوغان ایجاد خواهند کرد اما تا چه حدود این ضربات شکننده و تا چه حدود قابل تحمل بر اردوغان است این را  روزهای ایند ثابت میکند.

برچسب ها: اردوغان ، گولن
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
comment
0
0
comment افرین بر اقای صداوی
comment
عزیز دیلمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
comment
0
0
comment درود بر آقای صداوی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار