شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۷۶۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
تذکرات الباجی نماینده مردم اهواز به وزیر کشاورزی: ضعف مدیریت عامل اصلی نابسامانی در حوزه های مختلف کشاورزی خوزستان است
عدم استفاده از جوانان تحصيل كرده شاغل در جهاد كشاورزى به جاى مديرانى كه بيش از ٣٠ سال بر حوزه های مختلف استان چنبره انداخته اند موجب رکود شده است.
 
شوشان: حجتی وزير كشاورزي به همراه معاونين و مدیران بخش های مختلف  وزارت متبوع و همچنین مديرعامل بانك كشاورزى در كمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس حضور یافت و ضمن ارائه گزارشی از حوزه عملکرد و تبادل نظر پیرامون چالش ها  و فرصت های  حوزه  کشاورزی  به پرسش ها و تذکرات نمایندگان پاسخ گفت.

به گزارش شوشان ، در ادامه نشست تعدادی از اعضای کمیسیون به بیان مشکلات ، نیازها و مطالبات حوزه های انتخابیه خود پرداختند.

در اين جلسه جواد كاظم نسب الباجى نماينده مردم اهواز و عضو كميسيون كشاورزى با تشریح مشکلات فراوان کشاورزان و چالش های ناشی از محدودیت های آبی و گرانی نهاده های مورد نیاز کشاورزان به برخی سیاست های پیش بینی شده جهت تدوین برنامه ششم توسعه در بخش کشاورزی اشاره و  خطاب به وزير اعلام  کرد : در بند ٩ از سياست هاى كلى نظام در بخش كشاورزى ابلاغيه مقام معظم رهبرى آمده است «سطح درآمد و زندگى روستاييان كشاورزان و عشاير ،توسعه پايدار روستاها و مناطق كشاورزى و رفع فقر و با تقويت زير ساخت هاى مناسب ارتقاء مى گردد» اما  در استان خوزستان عملکرد مسئولان خلاف اين ابلاغيه را برای ما ثابت کرده است .

وی افزود: شاهد مدعاى ما کارکرد غیرقابل دفاع و اسفبار شركت هاى نيشكر و صنايع تبديلى بعد از تصاحب اراضى كشاورزان است که نيروى کار غير بومى را جذب و بکار گرفتند و در مقابل هيچگونه خدماتى را به روستاييان ساکن در حاشيه طرح هاى بزرگ نیشکر ارائه و تقدیم  نکردند. لذا اكثر مردم اين روستاها مجبور به مهاجرت به شهر اهواز و در حواشی این کلانشهر زندگى اسف بارى در پيش دارند .

 نماینده اهواز درخصوص تعطيلى تصفيه قند و شكر اهواز كه اولين كارخانه كشور در این بخش و سال ها از زمان تعطیلی آن می گذرد گفت : این شرکت سال ها تعطيل و از مدار تولید خارج شده است لذا انتظار می رود از رهگذر اعطای تسهیلات وارد مدار فعالیت گردد تا زمینه بازگشت نیروی کار بومی و ایجاد فرصت های شغلی جدید فراهم شود.

الباجی از وزير كشاورزى درخواست کرد تا صنايع تبديلى خرما در استان خوزستان ايجاد گردد و نقش آفرینی دلالان و خرید  محصولات توليدكنندگان با قیمت بخس و ارزان جلوگیری شود.

در پايان نشست نماينده اهواز  خطاب به وزیر کشاورزی و معاونان وی اظهار داشت : ضعف مدیریت بخش کشاورزی  عامل اصلى عقب ماندگى استان زرخیز خوزستان در تمامی حوزه های کشاورزی است.

 الباجی افزود : عدم استفاده از جوانان تحصيل كرده شاغل در جهاد كشاورزى به جاى مديرانى كه بيش از ٣٠ سال بر حوزه های مختلف استان چنبره انداخته و مى بايست بعد از اين همه فعاليت بازنشسته باشند و فرصت را به نيروى جوان فوق الذكر داده شود ، موجب رکود فعالیت در مدیریت بخش کشاورزی شده است.

لازم به ذكر است آعلى سارى نماينده مردم اهواز حميديه باوى و كارون نیز در اين جلسه حضور یافت و مشكلات بخش كشاورزى را به شكل مكتوب تقديم وزير جهاد كشاورزى کرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
comment
0
0
comment جناب آقای کریمی مدیرکل امور عشایر فرد لایقی است شبانه روز تلاش میکند ودرامورعشایر موفق بوده است
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
comment
0
0
comment حرف بی ربط زده ...........
اتفاقا واقعا کار بلدند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
comment
0
0
comment اين اقا چقدر مصاحبه ميكند ؟؟؟؟؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
comment
0
0
comment اگه منظورت آقای مهندس چنگلوایی هست? ایشون آدم توانمندی هست .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
comment
0
0
comment حرفهای بسیار فنی و کارشناسانه زده است ،وضعیت موجود خوزستان نشان دهنده ضعف در مدیریت کلان خوزستان است که بایستی با اولویت جدی توسط نمایندگان دنبال شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار