شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴

 

نماینده مردم اهواز در مجلس از تشکیل جلسه با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره اورانیوم ضعیف شده در گرد و غبارهای وارد شده به خوزستان خبر داد .

سید شکرخدا موسوی اظهار داشت: بار‌ها درباره تأثیرات منفی گرد و غبار‌ها بر سلامت مردم مطالبی مطرح شده اما اکنون وضعیت عادی نیست و باید پیامدهای این پدیده به صورت ویژه بررسی شود.

وی با اشاره به وجود شواهد عینی در زمینه وجود اورانیوم ضعیف در ریزگرد‌ها، افزود: در اهواز پس از تولد نوزاد ناقص و نارس در یکی از بیمارستان‌های این شهر، پزشکان دلیل تولد این نوزاد ناقص را اورانیوم عنوان کرده‌اند البته هنوز جا دارد که این مسئله به صورت تخصصی‌تر بررسی شود.

موسوی تأکید کرد: لازم است در این زمینه تحقیق و پژوهش‌های علمی انجام شود و اطلاع‌رسانی شفاف و جامع به شهروندان ارائه گردد.

وی با اشاره به اینکه جلسه‌ای با حضور نمایندگان خوزستان در مجلس با معاون رئیس جمهور در این زمینه تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: در این دیدار، حول محورهای متعدد زیست محیطی خوزستان با معاون رئیس جمهور مطالبی مطرح می‌شود که البته امیدواریم به نتیجه برسد و خروجی آن مصوبه‌ای برای حل مشکلات باشد.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید به فکر سلامتی نسل آتی انقلاب اسلامی باشیم و نباید از این مشکل غافل شد زیرا زیان‌های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

چندی پیش ادعا شده بود که گرد و غبارهای وارد شده به خوزستان از طرف کشور عراق به دلیل استفاده از اورانیوم ضعیف شده در جنگ عراق با آمریکا باعث تولد نوزادان ناقص و نارس در خوزستان شده است و در روزهای اخیر اظهارات متفاوتی درباره این موضوع از زبان مسئولان مختلف مطرح شده است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار