اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
 رئیس شورای اسلامی روستای چال سنگا از توابع بخش چلو شهرستان اندیکا گفت: نبود پل بر روی رودخانه فصلی 'دره شیران' در منطقه سرحونی ارتباط اهالی روستای چال سنگا و چهار روستای دیگر را با مرکز بخش با مشکل رو به رو کرده است.

رضا صادقی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از اواخر مهرماه تا اوایل تیرماه هر سال در رودخانه فصلی 'دره شیران' آب جریان دارد و نبود پل در این منطقه،بیشتر مواقع ارتباط روستائیان را با مرکز بخش و شهرستان قطع یا با اختلال مواجه می کند.

وی ادامه داد:بارها برای رفع این مشکل با مسئولان محلی و استانی مکاتبه داشتیه ایم اما متاسفانه این مشکل همچنان به قوت خود باقی است. رییس شورای اسلامی روستای چال سنگا تصریح کرد: احداث نشدن پل در این منطقه بارها قربانی گرفته و آخرین حادثه آن به اسفند سال 1384برمی گردد که متاسفانه دو تن از اهالی روستا که قصد مراجعه به درمانگاه را داشتند در این رودخانه غرق شدند.

صادقی ادامه داد:جاده ای که در فصل بارندگی به عنوان جاده جایگزین این مسیر استفاده می شود،جاده 'رگ منار 'است که به دلیل حادثه خیز بودن ،ناهمواری و طولانی شدن مسیر ، اهالی تمایلی به استفاده از آن ندارند.

وی در پایان از مسئولان استانی خواست برای حل این معضل اساسی چاره ای بیندیشند تا مردم شاهد حوادث تلخ در این منطقه نباشند. رییس اداره امور عشایری شهرستان اندیکا نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت:احداث پل در منطقه 'دره شیران'از نیازهای ضروری مردم منطقه است اما عریض بودن رودخانه و هزینه اعتباری بالا احداث این پل را دشوار کرده است.

وی افزود:پارسال از اعتبارات ماده 180، یک میلیارد ریال صرف بهسازی و تسطیح فاز اول جاده این روستا شد اما اعتبارات فعلی این اداره جوابگوی احداث پل در این منطقه نمی باشد. روستای هشت پیچ،چال منار،چال دیره،چال انجیر از دیگر روستاهای این مسیر هستند که درگیر این معضل هستند.

شهرستان اندیکا با 26 هزار نفر جمعیت عشایری بیشترین جمعیت عشایری خوزستان را در خود جای داده است.

در شهرستان اندیکا حدود 200کیلومتر راه ارتباطی در مناطق عشایری وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار