دولت برای رفع محرومیت از مناطق نفت‌خیز باید نگاه ملی داشته باشد و داشتن استراتژی تبدیل مناطق نفت‌خیز به قطب انرژی ایران در همه ابعاد آن ضرورت امروز و فردا است

"> اهواز ؛ پر درآمد اما محروم !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷

دولت برای رفع محرومیت از مناطق نفت‌خیز باید نگاه ملی داشته باشد و داشتن استراتژی تبدیل مناطق نفت‌خیز به قطب انرژی ایران در همه ابعاد آن ضرورت امروز و فردا است

در بهره‌برداری از منابع نفتی و استفاده از درآمدهای نفتی در سطح استان‌های نفت خیز و توزیع فعالیت‌های اقتصادی میان این استانها ، بایددولت تسهیلات و یژه‌ای به این مناطق اختصاص دهد و این در حالی است که در همین راستا ما باید تمام توان و ظرفیت‌مان را معطوف به منابع نفتی و زیرساخت‌هایی کنیم که این امر موجب می شود تولید داخلی به نحو چشمگیری افزایش یابد.

دولت برای رفع محرومیت از مناطق نفت‌خیز باید نگاه ملی داشته باشد و داشتن استراتژی تبدیل مناطق نفت‌خیز به قطب انرژی ایران در همه ابعاد آن ضرورت امروز و فردا است واز این رو رسیدن به این مسئله با ارائه یک لایحه و تخصیص بخشی از درآمد نفتی به مناطق محروم نفت‌خیز بدون داشتن استراتژی کلان محکوم به شکست خواهد بود.

اهواز شهری پر درآمد اما محروم

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه سود درآمد نفت کشور عاید مردم استان خوزستان نمی‌شود، افزود مردم شهر اهواز در حالی باید با معضل بیکاری دست و پنجه نرم کنند که به علت غلظت بالای آلاینده‌های نفت، هوای سالمی را نیز تنفس نمی‌کنند.

سید شریف حسینی، افزود: فرآورده‌های نفتی از پرمصرف‌ترین مواد شیمیایی در دنیای مدرن امروزبه شمار می‌آیند و به همین دلیل، اهمیت اقتصادی بسیاری دارند. اما سودی که از فروش این محصولات حاصل می‌شود، کمتر به مردم منطقه می‌رسد.

نماینده مردم اهواز درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اغلب شهرهای نفت خیزخوزستان که جای جای زمینهایشان، طلای سیاه جاری است محرومیت بالایی دارند و بیکاری در این استان بیداد می‌کنند .

وی ادامه داد: با وجود اینکه بخشی ازنفت کشور دراین استان تولید می‌شود و عوارض سوء ناشی از صنایع نفتی تاکنون مشکلات و آلودگی زیست محیطی بسیاری درخوزستان به وجود آورده است ولی متاسفانه سهم مردم خوزستان از نفت تنها آلودگی است.

حسینی افزود: یکی از نیازهای اساسی انسان نیاز به کارکردن و تامین معاش است و درصورتی که به این نیاز توجه نشود می‌تواند منشا مشکلات عدیده‌ای برای فرد و اجتماع باشد.

نماینده مردم اهواز ادامه داد: نیازهای انسان در شرایطی که فعالیت‌های شغلی محدود و یا وجود نداشته باشد از بین می‌رود که این از خود بیگانگی ناسازگاری‌های روان شناختی و اختلالات روانی را در پی داشته و در نهایت تخریب فردی و اجتماعی را در پی‌دارد.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، یادآورشد: دولت باید با یک برنامه‌ریزی کاربردی مشکلات معیشتی مردم استان خوزستان را برطرف کند این امر موجب می‌شود بسیاری ازآسیب‌های اجتماعی این حوزه انتخابیه کاهش یابد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار