اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
جوانفکر پاسخ داد؛
این روزها بسیاری از تحلیلگران معتقدند که رئیس دولت‌های نهم و دهم با سفرها و سخنرانی‌هایش خود رابرای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم آماده می‌کند، تحلیل‌هایی که اطرافیان احمدی‌نژاد همچنان آن را رد می‌کنند.
 این روزها بسیاری از تحلیلگران معتقدند که رئیس دولت‌های نهم و دهم با سفرها و سخنرانی‌هایش خود رابرای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم آماده می‌کند، تحلیل‌هایی که اطرافیان احمدی‌نژاد همچنان آن را رد می‌کنند.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر جوانفکر یکی از یاران احمدی‌نژاد است که همچنان مسئولیت مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور سابق را به عهده دارد. او در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه احمدی‌نژاد فعلا هیچ برنامه‌ای برای انتخابات ندارد، دلیل سفرها و سخنرانی‌های رئیس‌جمهور پیشین را به خاطر درخواست‌های مکرر مردم می‌داند و می‌گوید که اگر احمدی‌نژاد قصدی برای کاندیداتوری داشته باشد به صراحت با مردم در میان خواهد گذاشت.

جوانفکر در پاسخ به این سوال که «در خبرها از قول شما آمده بود که دکتر احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهد کرد، آیا این خبر را تایید می کنید؟» تاکید می‌کند: خیر، تایید نمی کنم. با نگاهی خوش بینانه می گویم که متاسفانه برخی از رسانه ها بر اثر بی دقتی، صحت را فدای سرعت می کنند و به انتشار مطالبی مبادرت می ورزند که با آنچه مراد گوینده آن است تفاوت دارد. در این خصوص همواره تصریح و تاکید کرده ام که دکتر احمدی نژاد فعلا هیچ برنامه ای برای انتخابات ندارند و اصولا انتخاباتی شدن زودهنگام فضای کشور را همسو با منافع و مصالح مردم نمی دانند.

وی همچنین به این سوال که «اگر احمدی نژاد مخالف انتخاباتی شدن فضای کشور است، چرا هر هفته یا دو هفته یک بار به سفر می رود یا در تهران سخنرانی می کند؟» این‌گونه پاسخ می‌دهد: پرهیز از انتخاباتی شدن فضای کشور، موضوعی کاملا متفاوت از اجابت درخواست های مردمی برای تبیین ضرورت های امروز و فردای انقلاب و کشور است. مردم حق دارند بدانند و از زبان معتمدین خود با مسائل اصلی و عمومی جامعه آشنا شوند، بنابراین پاسخ مثبت و البته محدود دکتر احمدی نژاد به انبوه درخواست های مردمی برای حضور ایشان در اجتماعات آنان را باید از منظر حقوق قانونی مردم مورد توجه قرار داد. ضمن آنکه رئیس جمهور محترم سابق در هیچیک از سخنرانی های خود، حتی کوچکترین اشاره ای به مباحث انتخاباتی نیز نکرده است.

جوانفکر ادامه می‌دهد: تبیین و بازتعریف مبانی و آرمانهای انقلاب اسلامی به عنوان یک مطالبه عمومی در دستور کار دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور سابق قرار گرفته است و ایشان بر اساس یک چارچوب منطقی و عالمانه، اهتمام خود را معطوف به روشنگری مفاهیم اساسی و اصولی انقلاب کرده است، زیرا بر این باوریم که تحقق پیشرفت واقعی و همه جانبه کشور، بیش از هر چیز مستلزم تبیین زیرساخت های فکری و آرمانی جامعه است. اگر این امر به درستی و روشنی بازتعریف نشود، باید یقین کنیم که با حرکت در فضای تاریک، مغشوش، مبهم و عدم شفافیت نه فقط راه به جایی نخواهیم برد بلکه خود و دیگران را نیز در معرض آسیب و تهدیدهای جدی و خطرناک قرار خواهیم داد.

وی درباره این گمانه زنی که برخی افراد مطرح کرده اند که احتمالا احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نامزد می شود اما بعدا به نفع فرد دیگری از صحنه کنار می رود، تصریح می‌کند: همانطور که پیشتر تصریح کردم دکتر احمدی نژاد فعلا هیچ تصمیمی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اتخاذ نکرده اند. ایشان با هیچکس رودربایستی ندارند و مردم هم آقای احمدی نژاد را به صداقت و روراستی می شناسند. بنابراین اگر قرار باشد وارد صحنه انتخابات شوند، تصمیم خود را به شکلی صریح و روشن با مردم در میان می گذارند و هرگز وارد بازی سیاسی و انتخاباتی با ولی نعمتان خود نمی شوند.

مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد در واکنش به صحبت‌های اخیر عباس عبدی که ضمن رد بازگشت دکتر احمدی نژاد به عرصه مدیریت اجرایی کشور گفته است که «او اگر نفت نداشته باشد اصلا چیزی نیست»، اظهار می‌کند: اول اینکه اگر آقای احمدی نژاد، بدون فروش نفت چیزی به حساب نمی آیند، چرا مدعیان سیاست با گرایش های مختلف از جمله خود آقای عباس عبدی، از احتمال بازگشت ایشان نگرانند و پیوسته علیه او داد سخن می دهند و در خیل رسانه های رنگارنگ خویش انواع اتهامات بی پایه و اساس و دروغین را به ایشان نسبت می دهند؟ به آن ها توصیه می کنم آرامش خود را در برابر کسی که او را به هیچ می پندارند، حفظ کنند و عنان سخن و تحلیل خویش را از دست ندهند.


جوانفکر در پایان می‌افزاید: نکته دیگر آن است که دکتر احمدی نژاد در سال 1384 دولت را با نفت بشکه ای حدود 50 دلار از دولت آقای خاتمی تحویل گرفت و در سال 1392 آن را با بشکه ای به ارزش 110 دلار تحویل آقای روحانی داد. به راستی این امر نشانه چیست؟ چرا قیمت نفت در دولتهای هاشمی، خاتمی و روحانی به کمترین سطح ممکن تنزل می یابد اما در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، نفت را به بالاترین قیمت به فروش رساندیم؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار